/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Jar fil hvordan
Fra : AhHaIC
Vist : 266 gange
50 point
Dato : 24-12-04 01:24

Jeg har downloadet nogle java-spil til min nokia 6230, men jeg forstår ikke helt at bruge dem. Filerne hedder jar/jad. Hvis jeg bare ligger de her filer over på min telefon så siger den at formatet ikke er understøttet. Hvis jeg pakker jar filen ud og ligger alle filerne over i en mappe på telefonen er der heller ingen der starter spillet.. Nogen der ved hvordan det her gøres ordenligt, så man kan spille de her spil.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 09:01

nokia application installation
.jar er den fil du skal bruge (det er ikke alle spil der virker)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 09:04

når spillet er overført vælg programmer/samling/vælg program/åbn/newgame

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 24-12-04 09:05

rotw <--- Tak for dit svar... Er det er en fil der findes når man pakker jar filen ud eller skal man bare ligge filen over på telefonen, tricke den og så skulle spillet virke??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 09:06

du har det stillet det samme spørgsmål 2 gange luk det andet inden der er en der skriver i det

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 24-12-04 09:07

Kan man via "newgame" så åbne spillet der ligger på mmc kortet?? for jeg kan ikke overføre spillet til programmer/samling.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 09:17

du skal bruge nokia application installation til at overføre spil med (bluetooth e.lign) og kun overføre .jar filen

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 24-12-04 09:25

Ok på den måde... jeg gør det på den måde at jeg stikker mit mmc-kort ind i en reader og ligger så filerne over på mmc-kortet via cut/paste metoden... ved du hvor jeg kan downloade nokia application installation

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 09:29

nej det skal ikke lægges på mmc ( kortet bruges til musik mp3 )
du skal bruge (nokia pc suite) nokia application installation (bluetooth e.lign)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 09:31

du fik en cd med til telefonen ikke??
ellers her kan du downloade pc suite http://www.nokia.com/nokia/0,8764,54000,00.html?lang=Danish

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 24-12-04 09:35

Kan se nokia application installation er en del af Nokia Pc suite... Er det nødvendigt at bruge dette program til at istallere jad filen.. eller kan man bare overføre den til mmc kortet som jeg gør og køre spillet derfra??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 09:54

du skal bruge nokia application installation

spil skal ligge i telefonens egen hukommelse ikke "extern" som mmc

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 24-12-04 09:58

Hmmm.... Bad nok, skal ud og ha købt mig en bluetooth dongle then... kan kun få lagt ting ind på min mobil via mit mmc kort. Flat nok, men tusind tak for dit svar:) Og ha en god jule aften...

Kommentar
Fra : rotw