/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
brusekant i badevrelse
Fra : Peterkn
Vist : 2247 gange
200 point
Dato : 22-12-04 13:54

Hej!

Vi er ved at få lagt 6 x 6 cm fliser på gulvet i vore badeværelse. Der skal ligeledes laves en kant om brúsenichen af ca. en flises højde. Mureren er gået i gang, men det undrer os, at han ikke lægger den vandrette flise oven på de to lodrette. Vi synes, at det ville være pænere, hvis flisen på overkanten dækkede ud over de to lodretstående fliser. Er der regler for, hvordan sådan noget skal laves? - og hvad gør man normalt?
m.v.h.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-12-04 14:37

han er vel ikke færdig endnu?
der er flere mulighedder
spørg ham ad : hvad i havde tænkt kunne tinke kan være han lægger dem til sidst?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-12-04 18:50

Hej Peterkn
Der er vel ingen regler, men til gengæld mange måder at lave det på.
Personligt ville jeg også foretrække at den øverste dækkede de opretstående.
Det kan jo være at han stopper de lodette lidt under de vandrette og så laver en skrå fuge på begge sider.
Hvis de lodrette fås med afrundet kant gør det vel heller ikke så meget at de ligger yderst.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-12-04 06:21

hvis du siger det til ham , kan du få det som du vil
men den måde de fleste laver det på er at den vandrette dækker over den lodrette i den ene side , så du ser fugen ovenpå i den ene side , men ikke i begge sider

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 23-12-04 20:09

hej..

Det skal selvfølgelig laves som du vil have det.!! og ja det er langt pænere hvis han laver det på den måde du beskriver.!! men det pæneste vil dog være hvis han skærer fliserne i smig og du så for fugerne i hjørnet ( vandrette hjørne ) for så vil man ikke kunne se at der mangler glasur på kanterne.!!

Sig til ham hvordan i vil ha det ellers bliver det lavet på den nemmeste måde og den har han allerede valgt kan jeg høre.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Peterkn

Dato : 30-12-04 15:58

Jeg valgte, at få lagt een vandret flise direkte ovenpå gulvet (det giver en kant på 4-5 mm), men det er nok til at holde vandet indenfor bruseforhænget. Desuden har det den fordel at man ikke går og "skvatter" over kanten.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-01-05 23:04

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.
Godt
Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 17-06-05 11:31

Jeg vil blot lige tilføje (da spørgsmålet jo endnu ikke er lukket) at det mest almindelige med sådan en kant altså er at sænke gulvniveauet 5-10 mm i selve brusekabinen - IKKE at lime en ekstra flise ovenpå flisegulvet ..... ??