/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Skridsikker dæk? Hvad er bedst?
Fra : il_papa
Vist : 3593 gange
50 point
Dato : 21-12-04 21:08

Jeg vil gerne høre hvad i synes er det bedste måde at gør dækket skridsikkert? Der findes Treadmaster og Hempel har noget der blandes i malingen. Jeg har læst at Hempel også har lavet et alternativ til Treadmaster men det kan jeg ikke finde.

Hvad er jeres erfaring med forskellige produkter? Jeg vil blive rigtig glad for lidt hjælp til at få min datter og hund sikkert om bord.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 60 point
Dato : 21-12-04 21:24

Hej il_papa
Jeg bruger selv Treadmaster og det virker helt fint.
Den med malingen fra Hempel, er ganske simpelt grit (skarpt sand) til at blande i malingen, og jeg kan garantere dig, at det ikke er morsomt at gå på, uden fodtøj og endnu være er det hvis du skal ned på knæ (kender det fra min arbejdsplads).
Jeg ved ikke hvad det skulle være for et alternativ som Hempel evt. har til Treadmaster, har aldrig hørt om det.
Hold dig til Treadmaster, du behøver jo ikke at lægge det på hele dækket (det er ikke gratis). Jeg har lagt nogle strimler på for- og agterdæk og har kun gode erfaringer med produktet.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-12-04 21:31

Fandt lige dette om dæksbehandling, måske er det det nye produkt du omtaler, men så skal du til at male hele dækket

http://www.hempel.dk/internet/inedkc.nsf/vDOC/207FB384E7139219C1256BE4004DF139?OpenDocument
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 21-12-04 21:33

Tak for det dabj... du har ret... Treadmaster er ikke gratis. Jeg læst i Politikens Handbog for Bådejere at Hempels alternativ er eller var hedder TBS. Bogen er fra 1990 så det er ikke sikkert at produkten findes mere.

Jeg er enig med at en blanding af maling og skarpt sand lyder ikke sjøvt at gå på... så det vælger jeg ikke

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 21-12-04 21:47

3M also laver noget det hedder Safety Walk som findes i rulle af 25,4mm. Kender nogen produkten?

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 21-12-04 21:47

3M også laver noget det hedder Safety Walk som findes i rulle af 25,4mm. Kender nogen produkten?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-12-04 21:55

Glemte lige at sige- når du benytter linket skal du kigge under

yaght>bådtyper/områder>andre områder>dæk

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-12-04 22:12

3M laver et hav af safety Walk, men dem jeg kender er alle disse forskellige tapes med anvisninger, f.eks den gul/sortstribede der bruges i industrien eller den rød/hvide der bruges af bl.a. politiet, men har aldrig hørt om noget til dæksbrug.
Med mit kendskab til 3M tror jeg heller ikke at de vil være billigere end Treadmaster

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-12-04 08:47

Hej il_papa.
Jeg brugte faktisk noget "glasagtigt" reflekspulver som jeg fik gennem mit daværende arbejde indenfor vejafmærkning: nemlig noget der mindede om det som dabj omtaler, bare ikke så "skarpt". Det var udmærket og holdt i de ti år jeg havde det på dækket af vores motorbåd.

Mvh
Palle Jensen

PS: er du ikke rar at lukke dit tidligere spørgsmål såfremt du har fået nogle fyldestgørende svar!

RIGTIG GLÆDELIG JUL

Kommentar
Fra : aajane

Dato : 22-12-04 11:15

Hempels "Decolay" - som er en dæksmaling, der giver en skridsikker, vandtæt og lyddæmpende overflade - er også en mulighed.

Godkendelse af svar
Fra : il_papa