/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Akkorder til "Du er"
Fra : charliedelta
Vist : 303 gange
100 point
Dato : 21-12-04 17:35

Er der nogen der har akkorderne til det gamle News nummer "Du er"?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-12-04 19:11

Hej Charliedelta

Jeg har prøvet at søge efter bøger og noder på biblioteksdatabasen med sange med News, men de har desværre ingen udgivet. Heller ikke andre danske rockbands har indspillet sangen og/eller udgivet noder eller bøger hvor den er nævnt.
Jeg kan heller ikke finde en hjemmeside med nogen af delene. Så det ser lidt sort ud hjælp herfra. Sorry. Arne

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-12-04 18:36

charliedelta:
hvis du kan skaffe mig nummeret, kan jeg skaffe dig akkorderne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 18:56

justuniverse

Så kan det da være at vi skal samarbejde? Jeg har nummeret og kan sende det til dig, og så kan du nedskrive (aflytte) accorderne. Det ville da være noget nyt at 2 kanduer på den måde samarbejder om at hjælpe en bruger.

Kommentar
Fra : charliedelta

Dato : 25-12-04 19:58

Jeg følger med spænding udviklingen. Det vil bare være fedt, hvis I finder ud af noget og forresten under alle omstændigheder så rigtig glædelig jul.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 20:11

charliedata

I lige måde. Du kan jo gå ind i Lørdags-hyggetråden på smalltalk og hygge med os andre.

Så kan det jo være at Mr. Universe og Jeg finder ud af noget.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 20:14

Men du kunne også bare kontakte mig via MSN på svamp@inet.dk

Så kan jeg sende dig nummeret. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-04 01:12

Følgende er et kvalificeret bud:

Intro:
|D |D |D |D |

Vers:
|D |D |Bb/D |G7/D |
|Bb/D |G/D |G/D|D |(D) |

Mellemspil 1:
|E/D |A/C#|A/F# |G |G |

Kor:
||: D A |Hm7 |G D |A |F#m7 |Hm7|Em7/E /F#|/G /A

Mellemspil 2:
|D |D |Bb/D |G7/D|Bb/D|D |D |

Outro:
|D |Bb/D |G7/D |Bb/D| D|

Form:
Intro - Vers - Vers - Mellemspil 1 - Vers - Kor - Mellemspil 2 - Vers - Kor x 2 - Kor x 2 (instrumentalt) - outro

Bemærk: Vers umiddelbart før et kor er uden den allersidtste takt. Derfor står "D" i parantes....

Held og lykke

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-04 01:21

Ja Charlie

Det var så Uni der kontaktede mig. Han fik nummeret fra mig og har nu leveret sit bedste skud. Håber at du er tilfreds med vores fælles indsats. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : charliedelta

Dato : 26-12-04 10:05

Så er det jo kun at sige tusind tak for hjælpen. Hvis nogen af jer har nummeret på mp3 eller lign., vil det være fedt hvis I gider at maile det til heidi-jan@stofanet.dk. Hilsen charliedelta

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-04 12:10

Du skal også lige huske at lukke spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : charliedelta

Dato : 26-12-04 15:55

Tak for svaret justuniverse.