/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
lan forbindelse mellem winXP og 98?
Fra : gigoVpjevs
Vist : 561 gange
10 point
Dato : 14-08-02 12:29

er der nogen der ved hvordan man for windows xp og 98 til at køre sammen i et netværk??

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-08-02 12:44

ethernet ?
tcp/ip ?
Hvordan er netværket konfigureret idag ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-02 18:37

Jeg ved det heller ikke, så ser frem til at høre mere.

Jeg kører Ethernet, tcp/ip, og har også slået netbeiu (eller hvad den hedder) til, jeg ved ikke, om det er det, der er galt, men det hjælper ikke, at fjerne den. 2 WIN98 maskiner kan sagtens se hinanden.

Arbejdsgruppen er den samme på alle maskiner.

Ole P. Bielefeldt

Accepteret svar
Fra : jrnmeyer

Modtaget 10 point
Dato : 20-08-02 21:56

Hej,
du har fat i det rigtige, fravælg netbui, den er normalt overflødig.
vælg tcp/ip
vælg samme workgroup
definer at du deler printer og mapper med andre brugere på netværket
du skal nu share dine drev ud, men gør det med logonkodeord på shared
Havde du en defineret server skulle du have valgt domaine og sikre at alle maskiner er tilsluttet og medlem i samme domaine.