/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
fliser er blevet grimme efter affask
Fra : xodeus
Vist : 4670 gange
50 point
Dato : 20-12-04 18:51

Hej. Vi har nu forsøgt at få vasket alt mulig snavs fra vores fliser på badeværelset. Først prøvede vi det Cilit Bang produkt, da vi så opdagede at fliserne var blevet hvide tænkte vi hvad helvede kan det være, så forsøgte vi med eddikesyre, som nu heller ikke hjalp. Hvordan får vi vores fliser pæne og rene igen?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-04 18:58

Hos fliseforhandlerne kan du købe fliserens.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-12-04 19:02

Det der Cilit Bang, burde meldes til forbrugerstyrelsen..det forurener frygteligt og som i selv har opdaget..noget værre skidt.

ØØhh hvilken farve havde fliserne før?

Hvad er det for noget skidt der sidder på dem?

Accepteret svar
Fra : lillespir

Modtaget 60 point
Dato : 20-12-04 19:09

Hej xodeus.
Hvis det er snavs der sidder på dine fliser, vil jeg anbefale dig Fluren 37 fra flugger, dette middel er et grundrengøringsmiddel der virkelig kan gøre rent.
Har jeg en svær opgave, kommer jeg det på uden at blande det op, ellers blander det op efter de foreskrevne forhold.
Hilsen Rita.

Kommentar
Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 20-12-04 19:20

Køb noget Alfix klinke/flise rens . det som nu seder på dine fliser er nok noget af det stas fra Cilit Bang eddikesyre/citronsyre virker kun på kalk så det nytter ikke noget.. nej du Alfix klinke rens det dur ;)

Eller så er der jo altid god gammeldows brunsæbe det har jeg bruge til at gøre fuger rene i og det dur :)

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 20-12-04 19:31

ja alfix klinkerens..!

og pas på med hvad du vasker dine klinker i i fremtiden.! de tåler ikke hvad som helst.

bliver de vasket i ajax en gang er det hele ødelagt..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-12-04 19:43

Hvis det er cementfliser så tåler de da ikke nogle af de kemikalier i nævner, hvis overfladen på cementfliser er blevet ødelagt, så er der ikke andet end høltryksspuling der hjælper

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 22-12-04 14:55

jeg tror nu ikk der er så mange der har cement fliser i badeværelset..

tror nu mere det handler om glaserede klinker..

Solgaard

Godkendelse af svar
Fra : xodeus

Dato : 08-11-06 16:52

Tak for svaret lillespir.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 08-11-06 17:08

Hej Xodeus
Tak for at du valgte mit svar.

Her er lige et lille tip til dig
Når du skal afkalke fliser i dit baderum så rengør dem med almindelig opvaskemiddel som du har blandet op som skulle du vaske op, derefter skylder du det af med rent vand. Dette fjerne hudfedtet som sætter sig på fliserne når du / i bader.
Så kommes kalkfjerneren på fliserne, når kalken er fjernet og der er skyllet efter med rent vand, gentager du processen med opvaskemidlet, for så binder hudfedt og snavs ikke så hårdt.

Mange hilsner
Rita Nielsen