/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
westcoast kuren
Fra : malou0503
Vist : 578 gange
150 point
Dato : 20-12-04 17:02

Hej!

Er nok en af de naive der tror at vægttab kan købes for penge. Spiser nogenlunde fornuftigt, motionen består i ca. 15 min. dagligt til og fra bussen, samt adskillige kilometers gang hver dag på arb. (render temmelig meget i mit "erhverv"). Alligevel er jeg ikke tilfreds med min krop og har derfor brugt adskillige kr. på (håbløse) piller i lovende reklamer!!! Nu har jeg så på OFIR som "speciel person" fået tilbudt en kur meget billigt der hedder Westcoast Kuren som er ny i Danmark (ifølge producenten). Oprah Winfrey bliver brugt som salgsfigur og mit naive jeg siger, at så virker denne kur måske så jeg kan blive lidt gladere for min krop. Når Winfrey er tilfreds må det være sandt!! (Mit fornuftige jeg siger "drop det") Men er der nogen der kender den kur??? Og Henning jeg ved præcis hvad du vil svare - men håbet har man vel lov at ha'!! Er så ked af topmave + talje trods adskillige forsøg med mavetræning m.m. ( Vejer 64 kilo og er 173 - spinkel/alm. på arme + underben, men føler mig tyk på mave, talje, bagdel og lår).

Hvad siger I til Westcoast kuren????

Den fortvivlede/Malou

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-12-04 17:13

Du lyder bestemt ikke til at være for tyk nogen som helst steder. Og hvis du en gang har reageret på en eller anden slankeprodukts-annonce, vil du blive overhældt med diverse "gode tilbud". Men der er desværre ikke nogen af dem der virker på andet end at tømme pengepungen. Det er de til gengæld særdeles gode til. Men heller ikke andet - i bedste fald. Andre er direkte livsfarlige. Så mit råd er: hold dig fra dem alle, lev sundt og motioner som du gør. Hvis du vil være tyndere på bestemte steder, så gå i et motionscenter og få strammet musklerne op. Du er ikke spor for tung.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-12-04 17:58

Når du er 173 og vejer 64 kilo, er du bestemt ikke tyk.
Snarere tværtimod.
Lad være med at bruge penge på alt muligt "mirakelbras" der kun får en ting til at tabe sig: Din tegnebog.

Hvis du synes din figur er forkert proportioneret, hjælper det ikke at tabe dig, for de steder du nævner, er nogen af de steder du taber dig sidst, og du er ikke for tyk i forvejen.

Nu siger du at du har trænet, men det er det eneste der hjælper, at få udarbejdet et træningsprogram ud fra de behov du har.

mvh dova

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 20-12-04 19:42

Man taber sig kun ved at spise mindre og holde mund med det. Det er og blir et privat projekt, og folk (ok: jeg) er dødtræt af at sidde til bords med mennesker, der under 3. portion koket hviner, at det burde de altså ikke, det her.
Brug pengene på 3-4 ugentlige badmintontimer og noget gymnastik. Derved fordeles det, der er tilbage efter vægttabet pænt.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 20-12-04 19:43

Du kan selvfølgelig også tage til Ullerup og blive berømt og komme i fjernsynet på ikke at gøre noget ved det. Men det er en anden historie.

Kommentar
Fra : malou0503

Dato : 20-12-04 19:56

til Hansjensen41!

Jeg hører nu absolut ikke til dem der sidder og hviner koket, tværtimod har jeg det RIGTIG dårligt med mig selv hvis jeg af og til "falder i" og får taget 2 gange. Og jeg går absolut stille med dørene, derfor også dette anonyme forum - ellers kunne jeg jo bare braldre op til venner og kolleger om mit problem - men dertil er det altså for intimt og ømt for mig!!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-12-04 08:52

kære malou
lyt til de mange gode forslag, og vælg det, du har mest tiltro til. vi er nok mange, som ikke kan se noget problem vedr. vægt hos dig. men du kan selv og det er så det, der er dit problem. de problemer vi slæber rundt på, er opstået på forskellig baggrund. det bør du måske tænke lidt på hansjensen. jeg har selv siddet som kæmpeovervægtig (nu kun overvægtig) og lagt øre til en lille smart splint - jeg bli'r altså for tyk af det her.
go jul

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 21-12-04 09:22

Hejsa

Hvad der altid undrer mig her på Kandu er de mange personer der giver deres egne meninger til kende i stedet for at svare på spørgsmålet. Jeg kan endda forstå hvis man svarer på spørgsmålet, og så krydrer svaret med evt. egne meninger, men den udtalte måde at fordømme andre på, synes jeg er uklædeligt for Kandu ( og hermed så blev jeg jo også en af dem - fordi jeg synes det stinker )

Men jeg vil gerne svare på dit spørgsmål.

Westcoast kuren er afledt af Atkins kuren, hvor det kort og godt går ud på at spise en masse proteiner og fedt.

Der er ingen tvivl om at du lige som Oprah og andre kendte fra USA vil kunne tabe dig ved at spise proteiner og fedt, men du skal være opmærksom på at det er usundt at gøre dette i længden. Atkinns oplevede jo selv problemerne med fedtindtagelse, da hans årer blev sat til i fedt og medførte blodpropper.

Det du bør gøre hvis du vil tabe dig er at høste de gode erfaringer fra Atkins og smide de dårlige væk. Det er bevist at hvis man virkelig minimerer sin indtagelse af kulhydrater så taber man sig. Men i stedet for at følge Atkins metod og spise fedt, så skal du i stedet spise proteiner.

Hvis du vil tabe dig, er de ideelle sammensætning af kalorierne min. 45E% protein, maks. 45E% kulhydrat og maks. 20E% fedt. Så vil du stille og roligt tabe dig, og med den vægt du har vil du givet tabe dig de steder du selv synes trænger til det, for det er de sidste steder du kan have overflødige fedtdepoter.

Du behøves ikke smide en masse penge ud på at spise som ovenfor beskrevet, men hvis du vil slippe nemt om ved, kan du som det foreskrives i Westcoastkuren indtage pulvere som gør det nemt, men knap så festligt. Hvis du vil benytte denne genvej, vil jeg dog anbefale dig en løsning, hvor du ikke får fedt, og som kun koster ca 25% af hvad westcoastkuren koster. Du kan købe pulver hos http://www.bodylab.dk/shop/ og der vælge Whey 95. Hvis du intager 2 måleskeer af dette pulver om dagen, evt. som morgenmad og natmad, vil du kunne spise fornuftigt resten af måltiderne og med garanti tabe dig.

Hvis du vil læse mere om hvordan dette har fungeret for andre kan du kigge på denne side http://www.slankigen.webbyen.dk

Jeg vil for en ordens skyld gøre opmærksom på at jeg intet har med bodylab at gøre, og jeg driver det andet websted med gratis råd og hjælp til folk der vil tabe sig.

Med venlig hilsen og held og lykke med projektet.

Henning

Kommentar
Fra : malou0503

Dato : 21-12-04 09:47

Tusind tak for jeres svar!

Til jer der ikke kan se mit problem; jeg kan godt se, at det for "rigtig" overvægtige kan virke provokerende når jeg føler mig tyk med mine 64 kilo. Mit problem er jo netop så stort for mig, fordi de er helt forkert fordelt - og dette er hverken koket eller hvineri - meget tynde arme og ben, spinkel over skuldrende også sidder AL kropsfedt ellers på talje, mave og baller. Forestil jer et kastaniedyr hvor arme og ben er af tændstikker og kroppen af en rund kastanie. Helt så slemt er det måske ikke set fra andres side - men altså et problem for mig der gør, at jeg nødigt viser mig i lækkert, stramt tøj eller bikini. Derfor virker det stødende når man ikke bliver taget alvorligt, men derimod anklages for koketeri Hansjensen41.

dova, aasenissum og henningborchert har som altid gode svar - tak for det.

Har fået lidt mere at tænke over....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-12-04 15:30

Hej malou0503.
Jeg kan godt forstå dit problem. Men jeg tror, den eneste løsning for dig er et motionscenter, hvor du kan få vejledning i, hvilke øvelser du skal gøre for at komme dellerne til livs, og også hvordan du får kraftigere skuldre, arme og ben.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-12-04 16:57

tak for de søde ord malou. tror selv på den med vejledningen fra jernladyen. svømning?
(jul) aase

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-12-04 16:58

(prøver igen, det andet ser tosset ud)

Kommentar
Fra : bejser

Dato : 01-01-05 19:08

Hej til Malou og andre!
Malou! Du skal absolut ikke tabe dig. Din vægt og din højde passer helt perfekt sammen. Det vil være synd at en ung pige som dig, begynder at tabe dig - især ved hjælp af en slankemetode, der er beregnet til folk, der skal tabe mange kilo. Til de andre, der har kommenteret emnet omkring slankekuren Westcoast Kuren, vil jeg sige, at vi i vores familie har personlige erfaringer med den, da vi en årrække har rejst meget i USA - især Californien. Min kone stiftede bekendtskab med den for nogle år siden, da hun så et program med nogle kendte skuespillere og mediefolk, der havde tabt sig op til 40-50 kilo med den. Min kone var dengang en del ovevægtig og besluttede sig til at prøve Westcoast Kuren. Hun tabte mere end 23 kilo på godt et halvt år. Og hun har ikke taget dem på igen. Kuren er ikke en kur, hvor man ændrer sine kostvaner synderligt - ikke noget med at begynde at spise proteiner og fedt og den har intet med Atkins Kuren at gøre. Den består af en masse koncentrede og naturlige næringsstoffer, mineraler og vitaminer, der holder blodsukkeret i orden, så man mister den søde tand samtidigt med, at man føler sig hurtigere mæt på grund af de koncentrerede næringsstoffer. Det er den eneste slankekur min kone har stiftet bekendtskab med som har virket effektivt og som stadig virker. Mvh Bejser

Kommentar
Fra : malou0503

Dato : 03-01-05 08:38

Tusind tak til bejser for din kommentar vedr. westcoast kuren - og til alle jer andre for jeres søde og oprindelige ord og gode råd.

Et enkelt lyspunkt: Jeg har formået at holde en rimelig fornuftig "kostpolitik" i julen og har ikke taget et gram på i år - juhuuu. Har ikke spist kedeligt, bare stoppet før jeg var helt mæt - mærker jo først mætheden lidt efter at man har spist!! Desuden har jeg købt en motionscykel og lånt en romaskine og uden at være fanatisk har jeg brugt omkring 30 min dagligt på enten en af maskinerne eller begge (med musik til er det faktisk ikke så slemt). Håber bare inderligt på resultater i det nye år.

Tak og godt nytår til jer alle!

Malou

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-05 09:03

i lige måde og til lykke med fremgangen - rock around the clock tonight - er fantastisk god at få pulsen i vejret på. den bruger jeg sammen med min power rider eller mine vandrestave.
venlig hilsen
...aase