/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hvor hurtigt?
Fra : Eli88
Vist : 281 gange
50 point
Dato : 20-12-04 14:53

Hej!

Et dumt spørgsmål - et slags forsøg nærmest!

Hvor mange kg ville I gætte på, at man tabte hvis man kun lever af vand i 1 uge - og samtidig motionerer 1 time om dagen i en uge!

???

Mvh
Chris

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 20-12-04 14:56

Jeg ved det ikke,men du nærmer dig dykkersyge

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-12-04 15:02

Det må komme an på en prøve

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-12-04 15:05

Det kommer helt an på hvad du vejer nu..for desto større du er desto mere taber du dig.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-12-04 15:05

Det er svært at motioner når man er sukker kold. Det vil du blive inden for 4 timer.
Hvorfor så det jo ser du at omsætte fedt til energi er en langsommer proces en ens forbrug.

Der er ikke en ”let” løsning.

Man har set bokser der besvimer ved en sådan proces nettop fordi at denne proces er for langsom.

Du vil ganske enkelt ikke tabe noget overhoved.

Mv.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 20-12-04 15:11

det er jo umugligt at svare på. Det er jo totalt individuelt.
For mit vedkommenden ville jeg forsvinde fuldstændigt, skrumpe ind til ingenting. Filmtitlen Borte med Blæsten ville skræmme mig fra hvid og sans :S Og jeg ville ikke opdage når det regnede !
Puha...bliver helt nervøs bare ved tanken,,,,, tror lige jeg suser i køkkenet og ser om ikke der er et stykke pizza fra igår :)

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-12-04 15:14

Jeg glemte at skrive, og det er for at gøre det mere forståeligt. Det kræver energi (den gode) for at omsætte fedtdepoter til energi. Så hvis du ikke indtager energi vil du jo ikke tabe dig, inden for en uge.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-12-04 15:21

Du ville formodenligt ikke tabe dig noget synderlig. Når kroppen ikke får mad, bruger den så lidt som muligt. D.v.s., du sætter forbrændingen i stå. Bagefter, når du begynder at spise igen, vil du muligvis tage på, fordi forbrændingen er længe om at komme igang igen. Hvis man skal tabe sig hurtigt, skal man faktisk spise med et par timers mellemrum. Men noget (grøntsager), som kræver flere kalorier at omsætte, end de giver.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-04 15:23

det du får ud af det er en tur på hospitalet

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 20-12-04 15:29

Kansk´e du kommer til at tabe dig af at rende og pisse i en uge

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 20-12-04 15:29

Hejsa

Mange gode forslag og ideer, men ingen rammer rigtig plet.

Du vil de første 4 dage kunne tabe dig et sted imellem 2 og 6 kg alt afhængig af din vægt. Det meste af dette vægttab vil dog være væske. Hvis du er meget muskuløs vil du også tabe en stor del muskler.

Hvis du vejer 80 kg, som udgangspunkt kan du på en uge tabe dig ca 1,2 kg fedt, men hvis du kun drikker vand vil du blive så træt at du givet vil falde i, hvis der overhovedet er mad inden for rækkevidde.

Hvis du vil tabe dig hurtigt, skal du lægge en plan der giver dig 800 kalorier om dagen med primær fokus på proteiner, så vil du kunne tabe dig hurtigt og sikker.

Det med at kroppen finder ud af at den ikke får noget videre føde, er for så vidt rigtigt, men det indtræffer først efter 4 dage, og der kan man snyde kroppen ved på 5. dagen at spise normalt og så tage 4 nye sultedage. Det giver vægttab, men som nævnt primært væske og muskler. Deruodver er det meget usundt da man ikke får de vitaminer man har brug for, og hele "systemet" går i stå.

Hvis du vil tabe dig flere kg. superhurtigt er der kun 2 veje til det. Minimer din indtagelse men vær sikker på at du får næringstoffer nok. Det kan gøres ved at indtage f.eks. Nupo 5 gange om dagen. Den anden vej er motion og atter motion. Ef an mine mange bruger på http://www.slankigen.webbyen.dk har vægret sig ved motion, men efter hun har fundet ud af hvor meget det giver på vægten motionerer hun 2 timer om dagen, og så er der et stort vægttab.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 20-12-04 16:11

okay

men hvis man ikke er overvægtig - hvad vil resultatet så blive?
hvis man fx er underævgtig - og ikke rigtig har noget fedt at tage af.
Vil man så tabe sig hurtigere/langsommemre - mere, mindre?

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 20-12-04 16:17

vil det så sige -
at man taber sig mere (muskler, fedt - ikke væske!) ved at spise ekstremt sundt og lidt - end ved slet ikke at spise nogeet?

Altså fx kun levede af grønsager en uge? hvad ville vægttabet så være? - mere eller mindre end uden mad?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-12-04 17:08

Min bror fulgte vægtkonsulenterned madplan. 70 kg. på mindre end et år. Men han var altså også smækfed, for at sige det ligeud.
Du skal også have kød, men det skal være magert. Kalkun, kylling, kalv, okse og magers svin (skinkeklump, mørbrad o.lign.) Som Henning skriver, jo flere proteiner jo bedre. Og det er heller ikke lige meget hvilke grøntsager du spiser. Bønner er noget af det bedste. Men det kan man jo altså ikke leve af i længen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 20-12-04 17:26

nej det er klart -

men grønsager et par uger i træk, må man da kunne tabe sig rimeligt godt af?

Mvh
Christine

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-12-04 17:40

Hvis du sender din mailadrs. til: jka snabela jubiimail. dk, kan jeg sende dig det af vægtkonsulenternes kostprogram, som jeg har, hvis du er interesseret.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-12-04 17:47

Hvis du kun vil leve af vand i en uge og samtidig motionere, så holdt du ikke en uge før du kollapsede.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-12-04 17:52

Eli88

Har du ikke fået det bedre, eller er det eneste du stadig tænker på at tabe dig??
Jeg synes du skulle tage en alvorlig snak med din læge, så vedkommende indser, at det ikke bare hjælper at indlægge dig for at tage på, når du ikke får noget psykisk hjælp, og kun tænker på at tabe dig med det samme du er udenfor sygehuset igen.
mvh dova

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 20-12-04 17:54

jo tak.

hvis jeg siger det til dem - siger de bare de holder mig længere.
så det får jeg heller ikke noget ud af.

jeg ønsker heller ikke at blive rask, mere... desværre..

hvordan kollapsede?
vil man tabe sig af kun at leve af vand da?

Kommentar
Fra : Monik

Dato : 21-12-04 00:43

Hvis man ser på de mennesker der sultestrejker viser det sig jo uhyre hurtigt at de ikke har noen energi i løbet af forholdsmæssig kort tid. De ligger hurtigt svage hen. Disse mennesker indtager kun væske mens de sultestrejker.
Meget dumt gjort af nogen der gør det frivilligt.

Hilsen Monik

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 21-12-04 09:28

Hejsa

Hvis du kun spider grøntsager vil du på samme måde som ved indtagelse af vand alene tabe både fedt og muskelmasse. Hvis du vil danne grundlag for et varigt vægttab er det vigtigt at du spiser proteiner. De har iøvrigt den fordel at du bliver meget mere mæt af proteiner. Hvis du indtager 5 portioner nupo om dagen vil du få de proteiner og vitaminger du har behov, og det vil give det optimale vægttab både på kort og langt sigt.

NB Jeg har selv tabt 79 kg de sidste 16½ måned uden at spise pulvere eller andet tilskud men ved at spise en kost baseret på proteiner og spare mest muligt på fedt og kulhydrater.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 21-12-04 10:33

Utrolig flot Henning!

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 21-12-04 10:38

Tak Eli

mvh

Henning

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 23-12-04 01:19

Det er utroligt at du ligger på et hospital/instution og så stadig kan sidde på nettet og finder sultekure osv-
Er der ingen opsyn med dig overhovedet..?
Det er sku trist at du har det sådan-det gøt helt ondt på mig.
Du burde jo tænke på jul,og gaver i denne tid.
Jeg bliver sku helt ked af at tænke på at du ikke får den hjælp du har brug for.
Men i stedet for at bruge din energi på at finde slankekurer osv skulle du heller prøve at søge/finde et sted hvor de kan hjælpe dig ordenligt for det kan de ikke der hvor du er,åbentbart.
(jeg har læst alle dine andre indlæg)
Jeg håber du får hjælp meget hurtigt.
Jeg ønsker dig alt godt fremover.
God jul og godt nytår(til dig og alle andre herinde)

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 23-12-04 21:14

Hej

Du har så ret så ret.. og det har alle andre også..!

Jeg er bare selv, for syg til at se det, desværre... og jeg har ikke lyst til at være rask.
Den pille jeg tog forleden weekend og jeg blev indlagt af, tabte jeg mig 1,6 kg på 3 dage..!
I aften har jeg taget den igen..
Æv siger en del af mig..
Jah, nu skal du tabe dig, siger en anden del af mig.. :(

Kommentar
Fra : sulihe

Dato : 03-01-05 22:11

det er faktisk fuldstændig ligegyldigt fordi det så vil være væske og muskelvæv der giver vægttabet,med andre ord du tager det hele på igen +ekstra....hilsen sulihe

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 04-01-05 09:12

Hej Eli

Hvad vejer du, hvor høj er du?

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 04-01-05 11:43

Jeg vejer mellem 49-50 kg., jeg er 1,62 høj.
Jeg har taget 7-8 kg på, de sidste 7-8 uger, med tvang. Jeg er indlagt på Børn og Ungdoms psykiatrisk hospital, på den lukkede afdeling.
Skal snart udskrives.
Og tabe mig igen..
Heldigvis har jeg fundet et godt middel, hvor jeg taber mellem½-1 kg om dagen, uden at gøre særlig meget, plus motion er det måske 1,5 kg. dagligt.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 04-01-05 14:39

Hej Eli

Du skal glemme alt om at tabe dig. Hvis du taber dig med den vægt du har, og med den fart du lægger op til vil du givet tage livet af dig selv.

Jeg synes du skal forsøge at få dig en snak med din behandler, for der er i allerhøjeste grad brug for at du får hjælp, ikke til at tabe dig, men til at lære at leve med din krop.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 04-01-05 20:22

Du har ret Henning, men jeg har ikke lyst til at være rask - jeg hader min krop, og synet af den og min vægt! desværre.. :(

Kommentar
Fra : alexberg

Dato : 12-01-05 22:31

Hvis det hele skal stilles lidt teoretisk an:

Hvis vi antager, at du er mand, vejer 80 kg, er 25 år og 190 cm høj, vil resultatet være som følger:

Du vil have et forbrug basalstofskifte på 8125 kJ pr. døgn.
Hertil skal lægges 1 times motion. Jeg forudsætter her at denne motion består af motionscykel ved 150 watt. Dette er yderligere 2030 kJ.
Total forbrug for første dag vil så være 10.155 kJ. Hvis vi går ud fra at alt vægttab er fedt (lidt af en tilsnigelse), og 1 gram fedt svarer til 38 kJ (for det meste), vil vægttabet den første dag være (10155/38) = 267 gram.
Vægttabet på 267 gram, vil så få indvirkning på dag 2, da basalstofskiftet afhænger af vægten. Denne indvirkning vil dog være minimal på en uge.

Hvis du nu laver regnestykket, vil du se, at det maksimale vægttab med du forudsatte konditioiner vil være 7 * 267 = 1,869 kg.

Mvh

Alex Berg
www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug Max30 tit.

Kommentar
Fra : alexberg

Dato : 12-01-05 22:35

Jeg glemte lige at fortælle, at dette ville være tabet af fedt. Tab af væske og humør er ikke med i denne beregning, for ikke at snakke om, at det ikke er sundt.

Mvh

Alex Berg
www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug Max30 tit.