/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Højtalere fra PC til alm. anlæg???
Fra : dat
Vist : 658 gange
50 point
Dato : 19-12-04 17:37

Hejsa.
Jeg har tit undret mig: Jeg har nogle yderst godt spillende højtalere til min PC. Er det muligt at få dem koblet til et ganske almindeligt Stereo Anlæg????? Hvis "Ja" - så er jeg glad. Hvis "Nej" hvorfor ikke?????
Mvh
dat

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-12-04 17:39

Brug line out fra pc til line in på stereo anlæget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-12-04 17:41

Husk på der er stor forskel på udgangseffekten.
Så stereoforstærkeren kan let "blæse" pc højtalere
til bloksbjerg.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-12-04 18:54

Jeg forstår dit spørgsmål som, at du vil sætte højtalerne til dit stereo anlæg uden PC.
PC-højtalere har indbygget forstærker, så du kan ikke sætte dem direkte til højtalerudgangene på din forstærker i stereoanlægget uden lidt fusk.
Signalet er alt for stort. Du får jo forstærket signalet 2 gange.
Hvis du derimod har en lineout eller evt. rec. out på din forstærkeren, kan du udemærket tilslutte dem der.
Du vil og højst tænkeligt skulle stille lydstyrken på højtalerne.
Alternativt kan du prøve at tilslutte dem til udgangen for hovedtelefoner.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Whistler50

Dato : 21-07-05 18:13

Hejza :)
Jeg er ved at købe ny pc som jo har en masse ekstras - der i blandt et 8.1 lydkort. Nu har jeg et dvd surround anlæg i forvejen. Er her nogen kloge hoveder, som kan fortælle mig, hvordan jeg får sluttet dem til min nye pc? Ell om det overhoved kan lade sig gøre?

Håber på svar :)