/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Hot 50 Fjederstyr??
Fra : slsstyrer
Vist : 1348 gange
70 point
Dato : 19-12-04 10:33

Hej allesammen.. Jeg har en hot 50.. jeg har fjernet blindrøret og fjernet skiven.. den kører omkring de 60 - 65 stykker.. Jeg har tænkt på at sætte et fjederstyr fra en big max på istedet for den originale. Hjælper det overhovedet? Og hvor hurtigt kommer den så ca. til at køre? Håber i har lyst til at hjælpe mig... På forhånd tak..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-12-04 12:49

Det tror jeg ikke det du kan trimme er indsugningen. Standart karburatoren er ca. 13 14 mm. Den representer sådan set indsugnings begrænsningen. Du vil kun få et støre udbytte med en lidt støre dysse.
Eller endnu bedre en støre karburator.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 25-01-05 09:46

Er der ikke andre der ved om det hjælper at bytte fjederstyret fra en big max over på en hot 50 og hvad det gir..?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-01-05 18:21

Jo det skal enten kortes, eller skiftes med et fra en Big Max, men har dog hørt om nogen der har købt et Big Max gliderør, fra THansen, og de sagde det havde samme længde? Jeg mindes noget om at det skal være ca 12,8 mm langt hvis man saver af det orginale, men ellers ring til en scooterforhandler der ved noget om det: 75648686 Spørg efter Morten.
http://www.scooterzone.dk/index.php?side=beg_skiven
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : hvidtiger

Modtaget 70 point
Dato : 26-01-05 17:09

Inden du gør alt det der er der en lettere måde og finde ud af om fjerderstyret er for langt..For det var det ikke på min Hot50 fra år 2000..Det er egentligt meget simpelt, du tager kickstarterskjoldet af og med hånden presser du remskiven ud mod koblingsskålen.Hvis den kan nå helt ud til skålen er der ingen begrænsning i koblingen..Man kan ikke presse den ret langt ud hvis fjederstyret er for langt..Men hvis du kan det skal du ikke ud og invisterere i et fjederstyr..

Begrænsning på de gamle pgo hot50, dvs dem før år 2000 kørte med et langt fjederstyr, men dem droppede de igen på de nyerer modeller..Jeg ved så ikke om de har inført dem igen, men det tror jeg ikke..

Godkendelse af svar
Fra : slsstyrer

Dato : 19-02-05 16:56

Tak for svaret !