/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Til jspi
Fra : lillespir
Vist : 496 gange
200 point
Dato : 18-12-04 22:45

Hej jspi.
Han har flere sæt liggende i børnehaven.
Jeg forlanger ikke at han kan passe på sit tøj.
Men jeg er af den mening at de må lære det,
det er der jo ingen der har taget skade af.
Tak for at du ville deltage
Du og din familie ønskes en glædelig jul.
Rita

Accepteret svar
Fra : jspi

Modtaget 200 point
Dato : 19-12-04 00:52

Hej Rita, jeg er enig med dig i at børn med tiden skal lære at passe på deres ting herunder tøj. Og de tager bestemt ikke skade af det. Men jeg mener bare ikke at man kan forlange det af et børnehavebarn, da de trods alt er så små. Det er mere på sin plads at stille krav om dette når de når op i skolealderen. Derfor anbefalingen med skiftetøj, både af hensyn til barnet men så sandelig også til dig. Jeg kan godt følge dig i at det ikke er så rart at tage igennem byen med et møgbeskidt barn. Det var jo netop det jeg heller ikke brød mig om, og derfor fandt på det med et sæt tøj som ikke måtte bruges i børnehaven. Og dette var helt ok for pædagogerne, faktisk synes de at det var så god en ide at de anbefalede de andre forældre at gøre det samme
Jeg ønsker også dig og din familie en glædelig jul
MVH
Joye

Godkendelse af svar
Fra : lillespir

Dato : 19-12-04 08:35

Tak for svaret jspi.
Grundlæggende er jeg enig med dig,
men jeg ser det stadig som en udfordring
at få børnehaven til at forstå,når der hænger to
flyverdragter er det ikke ens betydende med at ungen skal svine dem begge,
de kunne jo bede ham bruge regntøjet og gummistøvlerne.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 19-12-04 11:15

Jamen det er jeg da helt enig med dig i, men måske handler det om at forældrene tydliggøre over for pædagogerne at de ikke må bruge det ene sæt. Det var det jeg gjorde.
Hilsen Joye