/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Til nanahund
Fra : lillespir
Vist : 365 gange
200 point
Dato : 18-12-04 22:13

Hej nanahund.
Tak for at du ville deltage
Den med personale køber jeg ikke,
jeg mener de er 1 pædagoger og 3 medhjælpere på hver stue,
på hver stue er der 20 unger.og det er sjældent de er alle sammen.
Du og din familie ønskes en glædelig jul.
Rita

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 18-12-04 22:29

Typisk er man 2 pædagoger og 1 medhjælper til 21/22børn. Men set i forhold til åbningstid - typisk 10½-11 timer om dagen - så er der reelt 2 voksne til 10-11 børn. Dette er en "normal" dag - og det er klart at hvis der er sygdom, ferie, afspadsering, kurser så bliver normeringen tilsvarende meget mindre! Det er da ikke helt sjældent, at man står alene fra kl. 14 til lukketid alene med en hel børnegruppe. Og må klare aftagning af vådt tøj, finde skiftetøj frem (hvis forældrene har husket det), lægge tøj i tørreskab, skifte blebørn!, lave frugt, spise frugt med børnene, tage telefon, klare forældrekontakt - hvordan har det enkelte barn haft det i dag? osv. Men samtidig sidder de måske 17-19 børn altså ikke helt stille og venter til du er færdig med dine praktiske gøremål!!!
Og helt ærligt så kan der da godt smutte en flyverdragt, som ikke kommer i tørreskabet! Men hvis man ser det som sin fornemste opgave at børnene har det bedst muligt, så er det vel i virkeligheden billigt sluppet, hvis det største problem efter sådan en eftermiddag alene på stuen er en våd flyverdragt?! Herregud da.
Lillian

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-12-04 21:39

Som blæst ud af mine tanker. Herregud da, hvad betyder en våd flyverdragt?!
Og du har helt ret Lillian - de klogeste er altid dem, der ikke selv har prøvet, hvordan en dagligdag kan forme sig i en børnehave. Minder mig utrolig meget om de kloge 'forældre' der INGEN børn har selv, men ved ALT om børneopdragelse.

Annuller spørgsmålet
Fra : lillespir

Dato : 07-01-06 17:06

Det er ikke rette vedkommende der har svaret på dette spørgsmål.