/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Bille MC
Fra : bravop
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 16-12-04 07:48

Hejsa,

Er der nogle der har erfaringer med Bille MC i Skanderborg og hvor meget forsikring har man krav på, når man køber en brugt MC hos en forhandler ?

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Toyotas

Dato : 16-12-04 09:30

Hej Bjarne
Hvis man køber en motorcykel financieret kræves der normalt kasko forsikring.
Ellers kun ansvar.
MVH
Michael

Kommentar
Fra : kornfryd

Dato : 16-12-04 15:57

Hej som tidligere nævnt har du ikke krav på nogen forsikring men du skal altid som minimum have en ansvarsforsikring på dit køretøj, hvis du som nævnt tidligere har lånt penge til at købe dit køretøj skal du også have Kasko forsikring på dette. Husk hvis du køber en motorcykel at finde ud af hvor længe din forsikring dækker, her tænker jeg på at du måske kun har tegnet en forsikring som dækker i sommer halvåret at du ikke kommer galt af sted.

mvh Michael A

Kommentar
Fra : bravop

Dato : 16-12-04 22:40

Hejsa tak for jeres svar, men jeg mente nu mere om man ikke har noget reklamations ret når man køber en brugt mc hos en forhandler ?

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : kornfryd

Dato : 17-12-04 10:03

Hej Jeg må inderømme at jeg ikke har så megen forstand på dette men jeg har fundet et link til købeloven som du måske kan bruge. http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?hovedramme=/lovsamling/koebeloven.html

Dette er fundet på FDM's hjemmeside:
Hvis du køber af forhandler, er du beskyttet af købeloven. Her kan du som medlem bruge FDMs tillæg til slutseddel, som udspecificerer forhold om bilen, hvilket kan være til gavn, hvis der skulle opstå problemer efter handlen.

Håber det kan hjælpe.