/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ROVER 600 TI
Fra : rover600_valby
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 15-12-04 12:04

Hej igen med Jer!!
Min Rover 600 ti fra 98 er begyndt på noget underligt her når der bliver koldt.
Om morgenen når det er koldt starter jeg den, og når jeg ca har kørt 500 m og skal til at holde for rødt kobler jeg ud og så går den ud... Hvad kan det være???
jeg har høre at det kan være Lamdasonden eller en anden føler der sidder lige ved siden af, kan det være en af de to ting?? og hvilken??
Håber I også kan hjælpe denne gang???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-12-04 12:18

Det er jo nøjagtigt det samme du oplever som skete på gamle karburator motorer hvor vand i benzinen frøs.
Det bør ikke ske på en indsprøjtningsmotor, hvor benzinen bliver sprøjtet ind under tryk og derfor er det sandsynligt, at der er tale om et motorstyringsproblem, muligvis en af følerne der er defekt.
Det kan du ikke selv klare, men bør køre til en mekaniker der har en motortester med adapter til Roveren.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 15-12-04 12:56

du kan evt resette din styrebox,det hjælper somtider.det skader ik at gøre det.jeg fik min til at gå meget bedre i tomgang,samt 3-4 km mere på literen.

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 15-12-04 13:01

KAN JEG KØRE DET SELV OG HVORDAN GØR JEG SÅ LIGE DET???
JEG HAR BARE HØRT FRA FLERE AT DET SKULLE VÆRE EN AF DE TO FØLERE, MEN LAD MIG BARE HØRE NOGLE MULIGE TING DET KAN VÆRE...

Kommentar
Fra : bilglad

Dato : 15-12-04 16:10

jeg havde det samme problem på min astra, dengang var det strømfordeleren mener jeg. men kan det ikke også godt være tændrør/kabler ?? det er da ikke usædvanligt at der kan gå fugt i dem på den her årstid.