/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
RAM i grafikkort!!!!!
Fra : Ravensoren
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 13-12-04 22:40

Heeej alle! Jeg har et lille problem her, Jeg har tænkt mig at købe følgende grafikkort: Asus Geforce FX 5700 V9570 hedder det vist. Det er med 256 mb DDR RAM. Jeg har flere venner som siger at 256 er godt, også har jeg nogle andre venner som siger at Rammene ikke betyder en "skid", bare det ikke kommer under de 128! Så vil jeg lige høre jer, hvad i mener? Gør rammene nogen forskel? jeg skal bare bruge det til spil og sådan.
Mvh
Søren!

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 13-12-04 23:01

hej du, jeg vil anbefale dig at gå på edbpriser, - søge på dit grafikkort og se på de bedømmelser andre giver for det kort du tænker at købe, ved godt at man ikke skal sluge det hele men det er folk som dig og mig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 00:07

Ja ram er begyndt at betyde noget! Bl.a. i Doom3. Man må forvente at de fleste nye spil vil blive optimeret til 256 mb!

Kommentar
Fra : Othoniencis

Dato : 14-12-04 01:20

Chippen er vigtigst ... RAM betyder knap så meget. Dvs. hvis prisforskellen mellem en 128 MB og en 256 MB version er minimal, kan man lige så godt tage det med. Har endnu ikke læst en tekst, hvor resultatet har været andet end "minimal forskel - ikke alt for mange penge værd".

Kommentar
Fra : Othoniencis

Dato : 14-12-04 01:21

Der skulle selvfølge ikke stå "tekst" - men TEST

Kommentar
Fra : Othoniencis

Dato : 14-12-04 01:21

Der skulle selvfølge ikke stå "tekst" - men TEST

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 14-12-04 09:26

Der er rigtige mange 128 Mb kort, der slår 256 Mb kortene. Fx. Vil et radeon 9800 pro, slå det kort du vil købe med flere længder. Det du skal være opmærksom på er: Du får hvad du køber. Det er kun hvis du vil ned i den billig ende af skalaen, at det betyder noget, hvilket kort du vælger, for så skal du jagte det kort der kan Clockes mest, uden at tage skade. husk på: Alle cpu'er og grafikkort kan clockes mindst 10 %. De 10% er bare fabrikkens ekstra ekstra sikkerhed. Så se dig godt for. og forresten.. Skal du spille krævende spil, så undgå passiv kølling. Kortet brænder for hurtigt af.

Mvh. Misteryman

Kommentar
Fra : Ravensoren

Dato : 14-12-04 17:25

Tak for en masse gode svar. Ærgeligt jeg ik kan dele alle pointene mellem jer!

Mvh Søren!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 11:32

Næh men hvis skal lukke spørgsmålet skal du jo acceptere et svar!