/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fedt pletter på havesten
Fra : ak
Vist : 1129 gange
150 point
Dato : 11-08-02 22:47

Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan man fjerner fedtpletter på havesten, jeg har nogle Holmegaard Sten på min terresse hvor der fra tid til anden spildes lidt fedt i forbindelse med grildning. Jeg har prøvet at fjerne det med varm sæbe vand af forskellig slags, uden held. Man bør nok prøve med et eller andet basisk men har ikke vovet forsøget endnu.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-08-02 23:19

Selv ville jeg bruge celluosefortynder. Det er en skrap sag - men det er effektivt. Prøv evt. først et sted, hvor det ikke ses.

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 160 point
Dato : 11-08-02 23:49

hejsa ak
her er en side med noget forskelligt om rengøring af fliser osv.

http://www.hobbyvaerkstedet.dk/Boligude/fliser.html

mvh. Melander

Godkendelse af svar
Fra : ak

Dato : 12-08-02 08:27

Tak for svaret Melander.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 13:03

ak wrote:
> Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan man fjerner
> fedtpletter på havesten, jeg har nogle Holmegaard Sten på min
> terresse hvor der fra tid til anden spildes lidt fedt i forbindelse
> med grildning. Jeg har prøvet at fjerne det med varm sæbe vand af
> forskellig slags, uden held. Man bør nok prøve med et eller andet
> basisk men har ikke vovet forsøget endnu.//www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Kør op på nærmeste tankstation og køb noget motor-rens/vask, så forsvinder
pletterne som dug for solen.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 13:34

> Kør op på nærmeste tankstation og køb noget motor-rens/vask, så forsvinder
> pletterne som dug for solen.
[SNIP]

Hi hi, det må godt nok være effektivt det der motorrens - hvis det er nok
bare at købe det.

Sorry - kunne ikke lade være
Pia

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 22:40

ph wrote:
>> Kør op på nærmeste tankstation og køb noget motor-rens/vask, så
>> forsvinder pletterne som dug for solen.
> [SNIP]
>
> Hi hi, det må godt nok være effektivt det der motorrens - hvis det er
> nok bare at købe det.
>
> Sorry - kunne ikke lade være
> Pia

Brugsanvisnigen kan de vel selv læse!
--
Automatik Mekaniker
Calle

Kommentar
Fra : tender

Dato : 20-06-03 15:17

"ph" skrev d. 16-08-02 13:34 dette indlæg :
>
> > Kør op på nærmeste tankstation og køb noget motor-rens/vask, så forsvinder
> > pletterne som dug for solen.
> [SNIP]
>
> Hi hi, det må godt nok være effektivt det der motorrens - hvis det er nok
> bare at købe det.
>
> Sorry - kunne ikke lade være
> Pia
> Det er ikke nok at købe det, det er heller ikke nok at bruge det, det virker nemlig ikke,--

>

Kommentar
Fra : tender

Dato : 20-06-03 15:22

Jeg har brugt motorrens til mine herregårdsfliser, Det virker ikke,, Der er foreslået cullosefortynder
Jeg kan ikke tro det virker på det, Det nye skulle være at man kan købe , noget fliserens på grøntorvet har i København,- hos Carl Otto,. l flaske koster ca 100kr. Det skulle virke siger anlægnings gartneren. Det tror jeg måske på??.
Hilsen Tender.

Kommentar
Fra : tender

Dato : 20-06-03 15:30

Melander henviser til en side i WWW. Hobbyverkstedet ,. Jeg kan ikke finde det.

Kommentar
Fra : tender

Dato : 21-06-03 20:55

Det gode råd til at fjerne fedtpletter på herregårdsfliser er har jeg i dag fundet ud er>: Strø noget pipeler og sand på pletten , og kør lidt rundt med foden et øjeblik.så er pletten så lysnet at den næsten er væk. M.V.H. Bjarne Petersen