/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Honda CBR600 F1, F2, F3 og F4
Fra : Gertz
Vist : 898 gange
50 point
Dato : 13-12-04 14:17

Hvad er forskellen på de 4 modeller der er nævnt i emnelinjen? Hvorfor anvender Honda disse 4 opdelinger af deres CBR600 F? Jeg kan ikke se den store forskel mellem modellerne. Er det forskellige produktionsår?

Accepteret svar
Fra : Baracca

Modtaget 60 point
Dato : 13-12-04 14:24

F1, F2, F3 of F4 er fire forskellige modeller. Og det rigtigt nok, at det er produktionsår det refererer til. F1 kom i 1987, F2 vist nok i 90 og F4 har efterhånden nogle år på bagen. De bygger nogenlunde på det samme koncept, nemlig en sportstourer med vægten lagt på sport. Og desto nyere modellen er, desto mere vægt på sport. Teknisk har det altid været maskiner, der var rimelig godt med og specielt de nyeste modeller er teknisks set gjort færdige. Så alt i alt må man sige, at der er stor forskel på dem... Både hvad angår køreegenskaber, bremser og motorkraft...

Men fede maskiner er de alle. Jeg har selv et svagt punkt for F1, den var hittet, da jeg fom 13 årig fik min første MC-revy og gammel kærlighed ruster som bekendt ikke

Godkendelse af svar
Fra : Gertz

Dato : 06-01-06 11:20

Bedre sent end aldrig :)