/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Creative pakken indholder...........HVAD~
Fra : JacobS.
Vist : 405 gange
8 point
Dato : 11-12-04 20:33

Hey

Jeg skal købe en creative zen micro og har set her at pakken indholder:

1 Creative Zen Micro
1 sæt High Fidelity-hovedtelefoner
1 lithium-ion-batteri
1 adapter til vekselstrøm/jævnstrøm
1 USB 2.0-kabel
1 bælteclip og stativ
1 etui
1 softwareinstallations-cd

Der står: et stativ! hvordan ser dette stativ ud? Hvad er High Fidelity hovedtelefoner?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 8 point
Dato : 11-12-04 22:03

High Fidelity er et udtryk der ofte blev brug for nogle år tilbage. Det betyder "Stor troværdighed". Dengang var ikke alle musik-apparater lige gode og gav ikke lydmæssigt, et troværdigt indtryk. At nogen bruger udtrykket i dag, kommer lidt bag på mig, og antyder ikke at sælgeren er specielt smart.

Hvordan stativet ser ud ved jeg ikke, men det er vel også ligegyldigt, idet det kun drejer sig om et stativ der skal fastholde en microfon.

Jeg har selv noget grej fra Creative, og det er jeg meget tilfreds med. Så på trods af deres vrøvl om High Fidelity, kandu nok føle dig sikker ved købet.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-12-04 22:53

» high fidelity
lydtro gengivelse.

Sådan oversættes det i en elektronik ordbog fra 2003,jeg er ikke sikker på vores måde at oversætte amerikansk/engelske betegnelser,altid er korrekte

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 23:00

olepost

Så tag et udvidet engelsk-kursus. Når jeg skriver at High Fidelity betyder Stor troværdighed er det squ da ikke for sjov.

Dit svar kl.: 22:53 er jo ikke noget svar til spørgeren, kun et eksempel på at du har lyst til at diskutere engelsk oversættelse med mig.

Kære Ole: Prøv at besvar spørgsmålet. Hvis du har lyst til at diskutere sprog med mig, så opret et spørgsmål til formålet.

KanDu hygge dig? Arne

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-12-04 23:17

Har du noget at sige,opretter du bare en tråd i smallt

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-12-04 23:24

holda da kæft begge to!! det er da for altterligt at spamme den stakkels spørgers mailkonto, med så enerverende diskussioner, disse er komplet irrelevante, og til absolut ingen gavn for spørgeren,! så lad dog være!! tag diskussionen et andet sted.!
til JacobS: uden teknisk erfaring, ville jeg mene at hi-fi, betyder et sæt ørebasser i en god kvalitet, men forvent ikke alverden... dog bedre end et par propper til ørerne..
chek dem evt. på www.edbpriser.dk
håber du finder kyndig vejledning, da det er hvad dette site er ment for!

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-12-04 23:28

Jacobs
Jeg prøver at fortælle dig at et globalt firma som Creative,selvfølgelig ikke bruger ord og udtryk i deres annoncering,som er flere år gamle.Så svaret,uanset brokhovedet ,er at hovedtlf har en lydtro gengivelse.Hvordan man så opfatter det ,er jo op til en selv

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 23:44

JacobS - Du må lige undskylde, men jeg HAR jo for pokker forklaret tingenes sammenhæng. At olepost så kommer ind med en forkert oversættelse (som godt nok er rimeligt dækkende), gør jo ikke hans svar bedre.

olepost - Det er dig der kommer ind og starter en diskution, ved at skrive det samme som jeg allerede har forklaret, så DU må starte en smalltalktråd, i stedet for at blande dig i denne hvor svaret allerede er givet.
Og så skal du ikke kalde mig et brokhovede. Den der kommer ind i denne tråd og brokker sig er jo dig selv.
Jeg har KUN været seriøs.

lyhne1 - Hvis du havde læst tråden og havde blot lidt forstand på emnet, ville du vide at mit svar var OK. Du ville også kunne se at det ikke er mig der spammer tråden. Det er olepost der blot skriver det samme som jeg men med forkerte ord.
Din bemærkning om kyndig vejledning er OK men JacobS HAR fået kyndig vejledning af mig. Siden mit svar har der ikke været andet end ævl. Men det er squ da ikke min skyld. Havde olepost kunnet holde sin uvidende mund, havde alt jo været OK.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 12-12-04 13:20

Det var dog utroligt!
Jeg spørgere bare om noget!
jeg er ligeglad med jeres diskution!
Er der nogen der ved hvordan stativet ser ud?

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 29-12-04 17:32

Tak for svaret arne.jakobsen.