/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Rense keyboard, kontakter.
Fra : k_m_s
Vist : 868 gange
200 point
Dato : 09-12-04 13:19

Hej

Hvad er den bedste måde at rense keyboardets kontakterne på? Der er et par af tasterne hvor der ingen forbindelse er.

Jeg mener det er vand der har været i det.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-12-04 13:28

Man kan jo sagtens tage tasterne af.
Rens dem med vand eller lidt spirt.
Når jeg støvsuger, så for mit tastatur også tit lige en forsigtig tur. Så for jeg lige suget det værste fnuller. :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 13:41

Hvis du har haft vand i håber jeg du har ladet det tørre i mindst et døgn før du har brugt det.
Manglende forbindelse af taster kan have mange årsager - men skyldes det manglende rengøring kan du muligvis forsigtigt tage tasterne af og rense - det er dog ikke muligt på alle tastaturer har jeg erfaret. Ikke rense med vand - men med fugtig klud - evt fugtet vatpind.
Vend keybordet og ryst så meget skidt ud du kan - og så igang med støvsugeren - helst uden der er elektrisk forbindelse !!!!
Alternativt er et keyboard jo ikke ret dyrt -

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-12-04 19:01

Tjaaa, jeg piller det totalt skilt ad.
Lægger alle dele uden elektronik i sulfovand en times tid
Lader dem tørre natten over.
Renser alle kontaktflader med kontaktrens.
Så kommer det svære : prøver at samle det igen !
Det lykkes faktisk i de fleste tilfælde.
Gambrinus

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 10-12-04 14:52

Hej Gambrinus

Bruger du kontaktspray til kontakterne? Ødelækker det ikke den kul-film eller hvad det er, der sidder på gummi måtten???

Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 200 point
Dato : 10-12-04 22:14

Nix kontaktrens er netop beregnet til det.
Der findes dog en del forskellige typer kontaktrens.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 20-12-04 08:48

Tak for svaret Gambrinus.
Undskylder den lidt lange svartid.
K_M_S