/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
afføringsmidler??
Fra : Eli88
Vist : 9919 gange
50 point
Dato : 09-12-04 12:18

hejsa

hvordan virker afføringsmidler?
gør det sådsan, at man INGEN næring får af maden man spiser? overhovedet?? altså fedt, kulhydrater mv.. eller er det kunlidt af maden der går tabt?
hvor stor procent del er det så der bliver optaget af kroppen?

Mvh
Chris

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-04 12:26

Afføringsmidler virker kun på den måde, at man hurtigere kommer af med afføring hvis man lider af træg mave.

Det har ikke en disse at gøre med, om man får næring ud af maden.

Der er mange der tror, at man kan tabe sig på den måde og begynder at misbruge afføringsmidler, men det eneste man får ud af det, er at man bliver syg.
I første omgang med diarre, hvis ens mave ellers er velfungerende, og på længere sigt kan det gøre så maven slet ikke kan fungere uden, og man kan komme til at lide af væskemangel.

Så som slankemiddel: Bliv fra det.
mvh dova

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 09-12-04 12:35

Hejsa

Desværre så er det faktisk sådan at afføringsmidler påvirker optagelsen af fødevarer, men det har ingen slankende effekt, idet kalorier optages meget hurtigt af kosten, hvorimod vitaminer og mineraler optages langsommere, så hvis du bruger afføringsmiddel, vil du godt nok på vægten kunne se et vægttab, men det skyldes alene at maden kommer hurtigere ud, hvorimod du ikke får optages vitaminer og mineraler.

Alt i alt er afføringsmiddel den sikreste vej til at komme helt galt af sted, så glem det, og spis i stedet for flere proteiner og skær ned på kulhydrater så vil du tabe dig.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 09-12-04 12:37

Hejsa

Desværre så er det faktisk sådan at afføringsmidler påvirker optagelsen af fødevarer, men det har ingen slankende effekt, idet kalorier optages meget hurtigt af kosten, hvorimod vitaminer og mineraler optages langsommere, så hvis du bruger afføringsmiddel, vil du godt nok på vægten kunne se et vægttab, men det skyldes alene at maden kommer hurtigere ud, hvorimod du ikke får optages vitaminer og mineraler.

Alt i alt er afføringsmiddel den sikreste vej til at komme helt galt af sted, så glem det, og spis i stedet for flere proteiner og skær ned på kulhydrater så vil du tabe dig.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-12-04 13:40

Der findes mange former for afførongsmidler.
Mikcrolax
Latolose
Miditex
Laxoperal
Magnesium
ja og
Svesker
Hirsefrø osv

de virker hver især på forskelige måder.
Mange af de midler jeg her har nævnt, gør afføringen lind. Man tilføre altså en væske i maven, der gør at afføringen ikke bliver hård.
Ander midler virker på selve tarmen. Såsom, Mikrolax. Som gives nede fra, den sætter selve tarmusklen igang. Hvilket giver en presse efekt.

Afførinsmidler har derfor intet mad selve optagelsen af mad at gøre.
Og toilet tiderne vil være alm.
Medmindre selvfølgelig man tager Afførings middel UDEN at havde behov for det,,, så vil man i givet fald få diare.

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 13:41

men jeg har abre hørt at anoretikere bruger det, og det må der da være en frund til? siden det virker, og de taber sig?

Mvh
Christine

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 14:07

Eli88 - aniretikere kan jo dø af det for hulen - hvis du vil slanke dig så søg en sikker måde og ikke noget skidt som det

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 14:09

HVorfor kan de dø af det?
De bruger jo afføringsmiddel, og siden de gør det, må det da hjælpe dem til at slanke sig??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-04 14:18

Anorektikere taber sig ikke fordi de tager afføringsmidler, men fordi de ikke spiser.
Grunden til, at anorektikere begynder på at tage sådan noget, er netop fordi de fejlagtigt tror, at hvis de tager det, får de ingen næring ud af maden.
Men når afføringsmidler først når ned i systemet hvor de virker, er næringen allerede optaget af maden, undtagen vitaminer og mineraler.
Du skal huske på, at anorektikere er psykisk syge mennesker, der ikke er i stand til at se klart hvad der skader med hensyn til at undlade at spise og ligeledes tage afføringsmidler.
Det er jo ikke uden grund, at mange af dem må indlægges og ofte under tvang, fordi de har skadet sig selv så meget, at de har stor risiko for at dø af det.
mvh dova

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 14:26

ja jeg ved det, da jeg selv er anoretiker og tvangsinlagt lige nu.
Grunden til at jeg spørger, er netop fordi jeg ville have svar på, om det overhovedet var grund til at bruge det? (altså at man tabte sig at det)..

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-12-04 14:54

Det er rigtit som dova siger (kl 14:18) Det er syge menesker, der fejlagtigt tror....

Husk på, nogle anoriksiker er så syge, at de går og spytter, i håb om at tabe sig derved :S ....Goggelokke ! .... LOL

Eli88 jeg håber du overlever vinteren, jeg tror det bliver godt vejr til sommer :)

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 15:02

men er der overhovedet noget "stof" folk bruger, hvis de ikke vil have næring af maden?

I siger at man får diarre af afføringsmidler, jamen når man har diarre, så får kroppen jo heller ikke næring af maden, har min mor sagt, og hun er sygeplejerske??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-04 15:14

Nej Eli88
Der er ingen grund til at bruge afføringsmidler.

Du skriver, at du selv er indlagt, så håber jeg, at du vil være i stand til at modtage den professionelle hjælp du bliver tilbudt der, så du finder ud af, at det ikke er særlig godt, at skade dig selv på den måde.
De bedste ønsker for dig fremover

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 15:15

Eli88 - hvis du er anoretiker og din mor er sygeplejerske - så er der vel oplysninger der du kan få .
Jeg håber for dig at du i og med at være indlagt får et sundere syn på dit problem og bliver rask - gør alt du kan - for din egen og din families skyld - og glæd dig til en tilværelse hvor du ikke har de problemer

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 15:16

tak miritdk, lige nu er min vægt 49 kg, fra 42 - men jeg har desværre stadig et inderligt ønske om at tabe mig, når jeg kommer ud:(

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 15:18

også en tak til dig, dova :)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-12-04 15:18

Nu skal jeg jo ikke sætte mig op mod fagkundskaben (din mor) men så vidt jeg er orienteret er det ikke så meget et problem med næringsoptagelsen (hvis du altså i øvrigt er sund og rask), men deriomod dehydrering. Man kommer til at lide voldsomt af væskemangel og som der før er beskrevet mangel på visse vitaminer og mineraler. Begge dele noget, som i yderste konsekvens kan koste dig livet.
Hvad angår dit sidste spørgsmål, er det ganske klart at det vil jeg ikke svare på, da du jo, som du selv beskriver, er tvangsindlagt og derfor ikke har nogen motivation i forhold til at blive rask. Jeg tror ikke, der er nogen her, der vil hjælpe din anoreksi.

Med håb om det bedste,

Vaxen

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-12-04 15:46

Selvfølgelig vil du tabe dig, hvis du anvender afføringsmiddel.

Ved at anvende afføringsmiddel, passerer mad langt hurtigere igennem "systemet" dermed optages næring fra maden ikke tarmsystemet, da det passerer tarmen meget hurtigt.

Anvender man afføringsmiddel af den ene eller anden grund, skal man være yderst opmærksom på at man bliver dehydreret, da man også vil tømme mavesækken for væske. Dermed risikerer man at pådrage kroppen nogle uoprettelige konsekvenser.

Anvendes afføringsmiddel, bliver man sulten igen med det samme, da mavesækken tømmes, og man ikke får tilført energi til kroppen.

Så du har ret, man får ikke ret meget energi fra maden, MEN man er lige sulten bagefter.

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 15:52

ja det er intet problem :) jeg er aldrig sulten - jeg har mistet mætheds og sulthedsfornemmelsen, pga at min mavesæk er så lille som den er.

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 15:52

vil man blive ved med at tabe sig så, hvis man bruger afføringsmiddel?

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 09-12-04 16:27

JA....

Når du ikke får energi nok(samt vitaminer, væske og andet vitalt), vil din krop på et tidspunkt give op.............

Når man så er død, går kroppen i forrådnelses og det vil give dig det største vægt tab nogensinde.
Hvis man bliver brændt kommer vægttabet hurtigere…

Undskyld sarkasmen, men det er dine udsigter for livet.

Afføringsmidler er beregnet til at bruge hvis man har hård mave, eller man skal tømme mavesækken før en operation eller lign.
Det er bestemt ikke beregnet som slankemiddel.

Grunden til at folk med anoreksi bruger afføringsmiddel er kun for at ”snyde” andre, så de spiser det de skal, men kan så gå på toilet og komme af med det igen, med et minimalt energi optag.

Men men…… det koster. Se starten af mit indlæg.

Det kan jo ikke nytte noget at søge hjælp i et forum som dette, da det nok er den proffesionelle hjælp du mangler mest.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-12-04 17:01

--->invinsible - Hvorvidt det har betydning for næringsoptagelsen er vel meget afhængig af, hvad det er for nogle midler man bruger. Hvis man f.eks. vælger et produkt, der sætter peristaltikken i gang, har det jo ingen effekt på tyndtarmens optagelse af næring, kun tyktarmens bevægelser. Ligeledes er der afføringsmidler, der kun har effekt på tyktarmen, der som bekendt står for optagelse af væske fra afføringen og, med undtagelse af nogle få vitaminer, ikke andet.

Under alle omstændigheder Eli88 synes jeg du skulle fjerne fokus fra afføringsmidler, da du fylder kroppen med medicin, som efter højeste sandsynlighed ikke virker efter din hensigt. Desuden må jeg sige, at jeg er vældig bekymret for dig, når du i den grad er fokuseret på at ødelægge din egen behandling. Jeg håber meget, at du får rigtig god terapeutisk behandling der, hvor du er, for du overlever ikke med det syn på din krop, du har.

Og til jer andre Kandu-brugere: Jeg opfordrer hermed til IKKE at hjælpe eli88 med sit forehavende.. Hun har ganske enkelt ikke brug for oplysningerne, de hjælper hende med at tage livet af sig selv.

Jeg sender dig mange tanker i håb om snarlig bedring i din tilstand.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-12-04 17:15

Uppps... mit indlæg var selvfølgelig rettet mod Thulin.. Sorry invinible

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 18:13

tak for svarene. :)
det er åbenbart stadig lidt tvetydigt - om man taber sig eller ej, ved brug af afføringsmidler..??!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-12-04 18:17

SØG LÆGE

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 18:48

rotw ?????

Jeg får behandling, men jeg vil bare vide, om det jeg fylder mig med, overhovedet nytter noget (for det jeg gerne vil have det nytter for, ergo vægttab), for hvis det ikke gør - er det jo spildt (ved godt det er i forvejen), at bruge, og måske derfor nemmere for mig, at holde op med...

50% siger JA man taber sig!
50% siger NEJ

????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-04 19:39

Til at begynde med taber man sig, men det er fordi din krop bliver drænet for væske så du kommer til at lide af dehydrering/væskemangel, og det kan give permanente og nogen gange livsfarlige nyre og leverskader.
Du skriver at du for nylig kun vejede 42 kg, og jeg formoder, at det måske er på sygehuset du har taget lidt på, men det er stadig ikke nok hvis du er af normal højde.
Så er du meget,meget tynd og højst sandsynligvis sygeligt underernæret.

mvh dova

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 09-12-04 21:07

ja jeg vejer ca 49 kg nu, og det er også min udksrivelsesvægt. I de næste par uger, er der stabilisering - hvor jeg skal vise, at jeg kan holde min vægt

jeg er 162 cm høj og jeg føler mig meget fed, så snart jeg kommer ud herfra, vil jeg tabe mig igen.. desværre

det er dumt, at lægerne ikke ordner problemet før kroppen - altså det psykiske.

jeg har jo ikke fået det bedre psykisk, og slet ikke nu når jeg tager på!

hvor er folk dog blinde, til tider..

suk

Mvh
Christine
16 år

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 09-12-04 22:04

Christine ! jeg er så frygteligt nysgerrig - så jeg håber du vil svare på nogle spørgsmål
1 hvad syntes du der er i vejen med at være lidt godt i stand, man bliver vel ikke et dårligere menneske
2 Jeg elsker mad og især desserter, og det er med til at give mig livsglæde, at nyde livet - hvad giver dig glæde ved selve livet

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-12-04 22:21

Ja Christine, jeg kan godt forstå din frustration. Af en eller anden årsag er der stadig mange der tror, at anoreksi har noget med mad at gøre. En kæmpe misforståelse. Som du sikkert mærker på dig selv, har det i høj grad noget med kontrol at gøre. Et desperat forsøg på at vinde/genvinde kontrol over en del af sit liv. Og usikkerhed - total mangel på selvværd og derfor et forsøg på at finde noget, man har styr på. Det er også en måde at trøste sig på.. Kan man ikke andet, kan man da det.
Jeg ville ønske for dig og alle andre med spiseforstyrrelser af forskellig art, at al den snak om mad og vægt ville blive lagt til side. Det er ikke relevant. (bortset fra, når det drejer sig om livstruende situationer selvfølgelig) og så se mere på anoreksien/spiseforstyrrelsen som et symptom og ikke en sygdom i sig selv. Hvad er det lige at spisevægringen bliver brugt til eller sat i erstatning for? Det synes jeg er mere relevant. Spørg eventuelt dig selv om det spørgsmål.
Du er 16 år og jeg går ud fra, at du faktisk ønsker at leve, men har meget svært ved det. Måske har du ovenikøbet lyst til at straffe dig selv. Du har muligheden for, at få terapeutisk hjælp, hvis du beder om den og møder engageret op. Det vil jeg ønske for dig at du kan og har lyst til. Dit liv hænger i en tynd tynd tråd og den eneste der kan redde dig, er dig selv.

mange tanker,

Vaxen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-12-04 22:44

Hvad er anoreksi?

Sygdommen er karakteriseret ved: Nervøs spisevægring (anoreksia)

Vægttab, som personen selv fremkalder ved at undgå 'fed' mad, motionere meget, indtage medicin (afføringsmidler, vanddrivende tabletter) eller ved at fremkalde opkastning.

Stærk frygt for fedme og vægtstigning.

At alle tanker kredser om mad og kalorier.

At personen laver mange regler for, hvad hun vil spise, og hvor meget hun vil motionere.

At personen sætter sig et lavt mål for, hvad hun vil veje.

Hormonforstyrrelser med manglende menstruationer.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-12-04 22:57

Psykologcentret Trekanten - 1127 København K - 33 91 40 41

Psykologisk rådgivning ved psykoogistuderende - 2200 København N - 35 36 09 04

skulle være tidliger ROS som desværre er lukket http://www.anoreksi-bulimi.dk/ har dog stadigvæg kontakt personer i alle amter

Stine Djurtoft - 3460 Birkerød - 45 81 60 47

Fin Egenfeldt Nielsen & Lotte Augustesen - 2200 København N - 62 22 62 70

Anita Køster - 1620 København V - 21 66 71 76

Janet Ferdinandsen - 2500 Valby - 36 45 99 92

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-12-04 23:09

kontakt:
Stolpegårdsvej 20

2820 Gentofte

Tlf: 39 77 75 50
de kan med "garanti" hjælpe dig

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-12-04 23:16

det kraver at du anerkender at du er syg og ønsker hjælp med dette, for vis du ønsker hjælp er der hjælp at hente. men det kraver en indsats af dig selv. held og lykke

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 10-12-04 06:29

Jeg har selv haft anoraksi da jeg var 12-13år(er 21år nu) og når jeg ser tilbage på den tid er jeg godt nok glad for at jeg kom ud af det selvom det var svært-jeg vejede 39kg til sidst og det satme ikk meget og jeg var meget grim da jeg kun var skind og ben.Da jeg kom ud af min anoraksi fandt jeg ud af hvor meget jeg havde gået glip af i livet,og i stedet havde jeg siddet på mit værelse og tænkt på det næste ulækkere måltid.
Jeg er glad for at jeg blev rask i sådan en tidlig alder så jeg har fået nået ud af mit liv.
I dag er jeg super glad for mad,og jeg ville ønske du også kunne blive det.
Jeg håber selv du har eller for lyst til at blive rask så du kan komme i gang med dit liv ordenligt.

Til dit spørgsmål.
Du taber dig ikk specielt af at tage aføringspiller.
Jeg har selv taget dem for et års tid siden pga forstoppelse i 14 dage og det rykkede ikk en disse på min vægt så det skal du ikk tror.
Jeg har hørt om to piger der tog afføringspiller i mange år,og de har ødelagt deres maver af den dag i dag.
Den ene har fået mavesår + diverse andre ting
Og den anden er tit syg og har dårlig mave hele tiden
Så det er altså ikke nået du skal bruge som slankemiddel

Efter min mening skal du kkk udskrives da du jo selv har sagt at du vil tabe dig igen når du komme ud-ergo er du ikk rask og skal have mere hjæklp end det de giver dig-og så burde du også få nået shykologhjælp.
Men sig det til dem at du ikk er rask,sig det til din mor i det mindsten hvis du ikk kan få dig til at sige det til en læge.

håber du får det bedre

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 10-12-04 09:54

hej alle

tak for gode råd -

nej, jeg er overhovedet ikke rask, og grunden dertil, er måske nok, fordi jeg har fået en anden diagnose oveni - Asperger syndrom, men det er en fejldiagnose som blev taget et år, jeg havde en meget dyb depression - den har så udviklet sig til anoreksi.

Derfor vil lægerne ikke hjælpe mig, give mig psykolog eller flytte mig over på afdelingen for anoretikere (hvilket er en MEGET bedre afdeling!).

De tror jeg har en spiseforstyrrelse pga Asperger syndrom - og det er jo næsten umuligt at overbevise læger om, at det er en fejldiagnose. SÅ jeg bliver behandlet som en med AS.

Jeg ved selv hvorfor jeg har fået en spiseforstyrrelse.
Det er pga overgreb og verbale og fysiske krænkelser i hjemmet.
Min kommune tror mig, men det gør lægerne herude ikke - så de giver bare AS skylden.

Jeg skal ud herfra den første uge i næste år.

Ud og slanke mig.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-12-04 11:25

hvilken amt bor du i????

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 10-12-04 13:02

Århus amt - hva da?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-12-04 17:13

Bodil Vind - 8240 Risskov - 87 41 60 20 - www.kognitiv.dk
Gerda Rasmussen (familie- og psykoterapeut) - 8200 Århus N - 86 10 84 74 - gerda_rasmussen@mail.tele.dk

syprexa

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 10-12-04 17:14

tak, hvad skal jeg skrive til hende?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-12-04 17:21

begge af de overstående har med spiseforstyrelser at gøre

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 10-12-04 17:26

hej Anne

undskyld jeg glemte dig..

1. INTET - det er det der er så sygt Anne, jeg GØR det bare, tænker ikke nærmere over hvorfor og sådan?
2. jeg elsker intet mad. har ingen sult, ingen mæthed, ingen lyst til noget mad..
glæde? at tabe mig, og have kontrol over mig vægt - det er hvad der giver mig glæde - og samtidig sorg.
det er mit liv - og samtidig min død...

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 10-12-04 19:56

Eli88.ad 1 kan du slet ikke bare føle glæde ved smagen af mad/slik /dessert i munden ?
ad 2. hvis din eneste glæde i livet er kontrol over vægten, hvad gør så at du vælger en langsom død
og er der slet ingen mennesker der betyder noget for dig - altså virkeligt betydernoget følelsesmæssigt

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 10-12-04 20:29

Mine forældre vil ikke have mig hjemme.
Jeg vil ingen andre steder hen?

Jeg har fundet en sød plejefamilie, men de kan først have mig når jeg er 18 år.

Vi er uvenner nu.

Jeg er uvenner med min søster.
Uvenner med min bedste ven.

Ingen betyder noget for mig mere, kun mine forældre - men de vil ikke have mig..
hvad har jeg så at leve for?

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 11-12-04 15:27

det lyder somom dine forældre enten er underlige - ellers holder de så uendeligt meget af dig at de hellere vil give dig fra sig end se dig forgå langsomt.
Det er noget der kræver et EKSTREMT stort hjerte, at måtte indse at man ikke kan hjælpe sit barn, på den måde det har behov for.
En bedste ven kan man altid blive gode venner med igen, hvis man vil yde noget for sagen og tage de første skridt. Det er ofte dem der er de sværeste. Venner skal kunne tåle at man også ind i mellem er uvenner og uenige.

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 11-12-04 18:41

De er underlige.
Men de vil mig også det bedste.

Men ikke hvad jeg vil.
Jeg vil hjem
Ikke andet - og lige nu ved jeg ikke hvad der vil ske, fordi jeg har sagt nej til et opholdssted nede i Give, og kommunen vil ikke tilbyde mig andre ting - så jeg aner virkelig ikke hvad der vil ske!?

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 11-12-04 18:43

jeg har købt noget Dulcolax i dag, det er afføringsmiddel. Ved det er dumt - men alligevel, hvis jeg ikke taber mig af det - så skide da med det. Selvom det er det jeg ønsker.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-12-04 23:01

opsøg en psykiater

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 12-12-04 22:17

hvad er det der gør at du siger nej til opholdsstedet i Give - kender du det?

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 13-12-04 13:14

jeg har været på besøg dernede.
det er for faste rammer for mig - jeg vil hellere bo hjemme, ved min familie. Ikke på et opholdssted! Det er ikke mig!
Og slet ikke, lige efter en behandling - så vil jeg først lige hjem og vende og slappe af, før jeg går videre.. til et nyt kapitel i mit liv!

Synes kun det er fair.

Jeg er lige blevet udskrevet fra Århus amtssygehus i dag, jeg kom ind lørdag aften, fordi jeg tog en pille jeg ikke kunne tåle. Min puls steg til 200 slag i minuttet, og 120 slag i minuttet i hvile.
NU har jeg feber og er syg.
Ja, jeg er syg - ved det...

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 13-12-04 18:53

Jeg kan slet ikke forstå at du er blevet udskrevet og jeg kan heller ik forstå hvordan du kunne slippe afsted med at købe afføringsmiddel når du var indlagt...
Mit råd til dig er at blive ved med at søge hjælp også når du føler du ikk bliver hørt og har det svært.
Bare bliv ved og ved og ved.
Du skal nok finde nogle der vil hjælpe dig.

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 13-12-04 22:35

Du lyder absolut ikke somom du er i stand til at vurdere hvad der er godt for dig - og så længe du ikke er det er faste rammer nok en god ide, som du ikke bør få lov til at sige nej til

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 13-12-04 22:37

ja, det er nok bedst...

men ja, jeg vil bare ikke.

Jeg er ikke god til at passe på mig selv nej, det er én af de få ting jeg er RIGTIG dårlig til!

Kommentar
Fra : Eli88

Dato : 19-12-04 13:12

Hej igen!

Jeg kom ti at tænke på noget..

Når man har diarré så taber man sig - ikke?
Fordi man ikke får næring af maden - nok!

Man bliver også utrolig træt af at have diarré, netop fordi man ikke får alt det energi man skal have...!

og de afføringsmidler jeg bruger (Dulcolax) er stærke, og giver stærk diarré - så det vil vel sige, at jeg taber mig???

Mvh
Chris

Kommentar
Fra : misschiltonc

Dato : 09-12-06 18:15

Jeg taber mig af afføringspiller?
Jeg er 13 år ..
Og ja, jeg misbruger pillerne, men man taber sig jo?