/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mp3 på mobil eller ved siden af?
Fra : JacobS.
Vist : 426 gange
10 point
Dato : 05-12-04 21:03

Hey

Jeg går og overvejer at købe en mp3 afspiller eller en mobil med indbygget mp3 afspiller.

Er mp3 afspilleren i mobilen lige så god som en ved siden af?
Kan der være lige så mange sange på mobilen som på en ved siden af?
Fordele, ulemper?

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 20 point
Dato : 05-12-04 21:38

Hvor mange sange, du kan gemme på telefonen, afhænger af størrelsen på hukommelseskortet.
En sang sniger sig snildt op på 3-4 mb, så et hukommelseskort på en GB kan rumme 125 - 150 sange.
Ulempen er bare, at et så stort kort koster mere end en MP3-afspiller - 1500 kr. eller deromkring.

Hvis telefonen har stereolyd - som fx Siemens SX1 eller Nokia 6230 - lyder det ganske udmærket,
men ikke helt så godt som på en "rigtig" MP3-afspiller.

[god jul]

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-12-04 21:43

PS! Lydkvaliteten på mobilen forudsætter, at du bruger headsettet.
Ellers er det lidt tungen ud ad vinduet.

Og så forsøger jeg mig lige med smiley'en igen:

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-12-04 21:47

PS! Regne kan jeg heller ikke.

Et kort på en GB kan selvfølgelig rumme 250 - 330 sange og ikke blot 125 - 150.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 07-12-04 18:54

så det er bedre at købe "en rigtig" mp3 afspiller?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-12-04 19:01

Ja, hvis lydkvaliteten er det afgørende, er en "rigtig" MP3-afspiller at foretrække.

Til gengæld er det jo noget mere "handy" at have musikken på telefonen.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 07-12-04 19:22

ja. men en telefon er også dyere! og når man så også skal have et større kort!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-12-04 19:31

Netop. Lige i musik-sammenhæng er en MP3-afspiller både billigere og bedre.

Jeg må dog indrømme, at jeg selv bruger min Siemens SX1 som musikafspiller
- men det er, fordi jeg ikke gider ha' så meget at slæbe rundt på.

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 08-12-04 16:00

Tak for svaret Rellom.