/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lysne træloft
Fra : gajl
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 05-12-04 20:58

Jeg vil gerne have lysnet mit træloft. Jeg mener jer har læst, måske på kandu, at man kan fortynde murmaling med 1:10, er der nogen der har erfaring med det?

Hilsen gajl

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-12-04 21:03

De gang vi har gjort det har vi brugt TripTrap panel-hvid. Den fåes i to varianter, en der lysner lidt mere end den anden. Den er meget nem at arbejde med og giver et flot resultat.
Murmalingen aner jeg desværre ikke noget om, men virker umiddelbart som en billigere løsning end min. Om den er bedre, ved jeg ikke.

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-12-04 21:07

Det kan man i teorien godt gøre, så træet lidt kommer til at ligne hvidludet.
Men problemet er, at hvis loftet er misfarvet af røg o.s.v. er det svært at få pænt uden skjolder.
Du skal sørge for, at det bliver grundigt renset før du begynder.
Jeg har set det lavet på nye brædder før opsætning, og der virkede det fint.
mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-04 21:11

Der er sikkert mange muligheder, men jeg har anvendt forskellige produkter og senest TripTrap panelhvid, som helt sikkert har givet det flotteste resultat. Husk at trække efter med lange ubrudte strøg så bliver det meget flot.
Grundig afrensning med trærens inden påføring er absolut nødvendigt.