/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC skukker af sig selv.
Fra : Reichstein
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 05-12-04 17:26

Jeg har et problem med, at min pc slukkede af sig selv, - den genstartede op til flere gange, problemet opstår, når jeg vil installere programmer på PC'en.
Min fornemmelse er, at det er et RAM-problem.
Jeg har XP, der er ikke virus på maskinen, den arbejder for så vidt godt nok, hvis jeg bare undlader, at installere nogle programmer.
Maskinen er en Mycom XP 2100, der er en 80 GB harddisk og 60GB slavedisk og 265 MB RAM.
Er der nogle gode råd/forslag?
mvh
Reichstein

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-12-04 17:34

Hejsa

Du kunne jo lige prøve dette.

Højreklik på denne computer-vælg egenskaber-vælg fanen avanceret-gå ned og klik på instillinger under start og genoprettelse-her kan du prøve at fjerne fluebenet ud for-genstart automatisk

Prøv så at instalerer dine programmer igen,og se hvad der nu sker.

Mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : Chrillemand

Modtaget 110 point
Dato : 05-12-04 17:49

Har du problermer med varmen? Mspke lukker den ned på grund af den har det for varmt?

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 05-12-04 17:52

ja det kan være at den er for varm du har nok brug for en ny køler

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 05-12-04 17:53

Problemet er ikke, at den genstarter automatisk, - problemer er det, at den slukker midt i, eller så snart jeg forsøger at installere.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 05-12-04 17:56

Jeg tror ikke det er et varmeproblen, jeg er dog ikke skråsikker, men et check (visuelt) viser hverken behåring eller noget andet, og det virker, som om den blæser ret godt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-04 18:44

Jeg tør næsten ikke nævne det, men der er jo noget der hedder spyware, som kan disse små julelege, så måske skal du se lidt på den mulighed!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-12-04 18:45

Hejsa igen

du skriver i dit spørgsmål
"den genstartede op til flere gange,"

Derfor gav jeg dig overstående råd om at fjerne fluebenet ved genstart automatisk,det betyder

Angiver, om Windows automatisk genstarter, hvis systemet stopper uventet.
Du skal være logget på som medlem af gruppen Administratorer for at kunne angive genoprettelsesindstillinger.

Brian

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 07-12-04 14:52

Du/I havde ret, det var køling, som manglede. Efter at have blæst det hele fri for nullermænd, har problemet ikke vist sig.
TAK