/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Camping i Kroatien
Fra : Wollesten
Vist : 5203 gange
100 point
Dato : 04-12-04 18:58

Vi er en familie som sidste år var på camping i Ungarn med C.C på krogen. Nu overvejer vi at besøge Kroatien til sommer, men vi aner ikke det ringeste om Kroatien som ferieland !! Vi er derfor meget int. i at høre fra jer derude, som har været der indenfor de sidste par år.
Hvad er godt, og hvad er knap så godt. Vi har to børn på 11 og 14 år, og de stiller jo strenge krav til badevandet!!! Håber I gider byde ind med et par tips.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 04-12-04 19:04

Jeg ved ikke om istrien ligger i kroatien, men jeg har flere kolleger der i sommer har været på istrien i det tidligere jugoslavien og har været meget bestrejstret for det. En af hovedbyerne hedder vist Rovinj.

Maden er god og priserne meget meget rimelige. To voksne og 3 børn spiser ude med vin og sodavand til ca. 200,00

Bare et tip som jeg ikke selv kender til.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 04-12-04 19:04
Kommentar
Fra : marie_hs2003

Dato : 04-12-04 22:03

Jeg camperede i Kroatien på øen Krk for 3 år siden og nød det vikelig meget. Apropos badning: I byen vi boede i var der mange klipper og sten-strande, og overalt var der mange sø-pindsvin som vist ikke er rare at træde på, så det er ikke meget børnevenligt, men jeg vil tro at det er anderledes andre steder, hvor jeg ved de bygger gode "pladser" ud til vandet, så man ikke skal ligge på sten.
Men når det er sagt skal Kroatien roses som et fantastisk sted at rejse! Det er super-billigt, maden er lækker, vejret fantastisk og der er en masse historiske ting at se (Bl.a på Istrien halvøen og nationalparken længere mod syd, der hedder noget i retning af "Pletvitje" er værd at se!) og i mange af de små byer på øen Krk var der en helt græsk stemning med små hyggelige stejle gader og vasketøj over hovederne på én! I Rijeka, hovedbyen på Istrien, var det svært at finde noget sted at spise, andet end McDonalds (da kroaterne ikke selv går ud og spiser og byen ikke var særlig egnet til turister)
Der er rig mulighed for snorkling og vandcykel-ture og sådan noget.

Den campingplads vi lå på var både med turister og kroatere, som havde fast plads på campingpladsen. Det kan være rart, for man får mere fornemmelsen af landet og kulturen på den måde, men vi havde tilgengæld også en oplevelse af flere fædre der slog deres børn, hvilket i den grad var en dårlig oplevelse, som man ikke rigtigt kunne undgå at opleve når man boede så tæt! Dette er selvfølgelig noget jeg synes man bør tænke på når man har børn med, altså tjekke om man bor tæt op ad kroatere på campingpladsen, for vi oplevede det mere end én gang, og jeg tror ikke det er noget tilfælde.
I kroation lever der frit skorpioner og slanger der er over 1 meter lange, men de er ikke farlige, men har tendens til at gemme sig i det fugtige tøj i kufferten!

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 11-12-04 14:29

Kroatien er et herlig land at campere i.De store pladser ved Istrien har alt hvad hjertet begærer for et par børn i den alder, swimmingpool og tivoliland.Strandene består som regel af rullesten eller kunstige laguner med påført sand.Slanger og skorpioner har vi aldrig oplevet.Toilet og bade forhold er som regel fine.Rengørings personalet nærmest bor i bygningen,så husk at påskønne dem .Naturist camping er udbredt i Kroatien. Nogle pladser har også en afgrænset fkk.strand.Jo længere væk fra Istrien man kommer jo billigere bliver det.Et besøg på øer Krk kan anbefales,man kommer derover via en betalings bro for ca.30kr.Et must er også et besøg i national parken Plitvice som er Kroatiens mest besøgte nationalpark.Parken er mest kendt for de mange søer og vandfald.Husk også det tager længere tid at nå fra et sted til et andet end man regner med pga at vejene ikke altid er gode.
god tur