/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Batterier
Fra : Erik10
Vist : 575 gange
150 point
Dato : 04-12-04 12:49

Hvilke batterier er de bedste at bruge til et digitalkamera?

Bruger hähnel RECHARGEABLE nu, men synes ikke at de er for gode til at holde på strømmen.

På forhånd tak
Erik

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-12-04 12:54

Nu ved jeg ikke hvilke type batterier der skal i dit kamera, men hvis det er AA batterier så anskaf dig nogle der er på mindst 2000mA.

Hvis det er specielt batteri så se om du kan finde det her http://www.batterier.dk/

//bentjuul

Kommentar
Fra : Erik10

Dato : 04-12-04 12:57

Til bentjuul

Det er AA batarier jeg bruger, de er på 2100mA

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 160 point
Dato : 04-12-04 13:16

Ja, så burde de jo være ok, men du skal huske at AA batterier er normalt er på 1.5v hvorimod RECHARGEABLE kun er på 1.2v og derfor holder kortere p.g.a den lavere spænding.
Jeg bruger selv Camedia RECHARGEABLE til min Blitz og de holder længe til det i hverfald.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-12-04 14:36

Mit Canon bruger 4 AA-batterier, og jeg har to slags: Nogen der bare hedder GP (orange/lysegrøn) på1800 mAh, det er de bedste, og så nogen på 2000 mAh der hedder Batech.

Og mellem hver opladning kan jeg tage mange billeder, bruge zoom og og også se dem igennem flere gange når jeg kobler kameraet til TVet.

Før jeg købte genopladelige, brugte jeg Duracell, som holdt rigtig længe, hvorimod f.eks. Sony batterier knap nok kunne tænde kameraet før de var brugt op.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Erik10

Dato : 04-12-04 14:52

Tak for svaret bentjuul.