/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvilken knallert?
Fra : Simbave
Vist : 996 gange
100 point
Dato : 03-12-04 19:42

Hey.. lige et spørgsmål til ;)

Jeg er på udkig efter en 30 knallert i den lidt mindre klasse. såsom Yamaha JOG R, Aprilia Sonic, KYMCO Super 9, Peugeot TKR og andre i den stil.. Nogen der har erfaringer? Hvad er der af fordele og ulemper? er de driftsikre? Sjove? Lette at tune?

Tag jer tid til et fyldigt svar, så bliver der langet point over disken:D

på forhånd - Tak for hjælpen

vh
Joakim

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-12-04 19:51

Jeg vil faktisk anbefale en helt anden end nogen af dem du nævner, nemlig en Honda SFX.
Det er noget af det mest driftsikre der findes, hvis man vil have noget der bare starter hvergang og kører uden problemer.
den kører 70 bare ved at fjerne begrænseren.
Min datter har haft en i 3 år, den var brugt da hun fik den, og den har nu kørt ca 18000 km uden begrænser i.
Det eneste der har været galt med den, er en gang hvor en ledning til starteren var knækket p.g.a. ir, og nyt speedometerkabel 2 gange til 60,- pr stk. Og så har den fået et nyt fordæk og 2 bagdæk.
Men hvad jeg sådan har hørt fra de unge, er Yamahaen den bedste af dem du nævner.

mvh dova

Kommentar
Fra : Simbave

Dato : 03-12-04 19:57

Laves den stadig? Mener jeg har hørt en fugl synge om, at den skulle være gået på pension.. kan heller ikke finde nogen sider på nettet med den? er det mig der er forkert på den?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-12-04 20:09

Ved faktisk ikke om den er taget af programmet fra i år.
Den blev da lavet i 2003, for her har de da et par stykker i den årgang til salg
http://www.scooterworld.dk/brugte/30.asp

mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-04 01:38

Aprilia Sonic er: Flot, sej, stærk, slidstærk, rimelig nem at tune.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Simbave

Dato : 04-12-04 20:57

Hvad siger I til en Piaggio Zip30 2T Cat?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-04 22:04

Zip, god, stærk motor, ikke så sej i udseende.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-12-04 10:14

Skal det være en scooter ???.

Må det ikke være en knallert med gear ???.
(Så er man fri for at skal jongler med hvor tunge ruller skal være og hvor stram koblings fjederen skal være osv).

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Simbave

Dato : 08-12-04 17:32

Jeg har en Gearet knallert pt, men vil også gerne have en scooter.. en knallert med gear er optimal sjov, men den er gammel og knap så stabil.. vil gerne have en knallert som jeg kan køre i skole på hver dag, uden at skulle tænke på om den nu også starter, og at jeg ikke behæver at stampe i den forbandede kickstarter hvis knallerten har en dårlig dag

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-04 17:47

Jamen dog. Min søn har ellers en puch monza. Det er som reglen kun ham der møder på teknisk skole om morgen i frostvejr PÅ KNALLERT. Da De andres strejker (Solskinds Scooter). Det er nok fordi at man i Østrig ved hvad sne er for en størrelse. Ja for det var der puch blev produceret. Snøft

Men o.k. Ingen bud herfra. Jeg kender ikke til dvs. Scooters drift sikkerhed nå det danske vejer viser sig fra sin slemme side.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Simbave

Dato : 08-12-04 17:50

:D jeg har haft en Puch Monza Grand Prix, og havde heller aldrig nogle problemer med at starte.. Tilgengæld led den af gammelmandsgener, så skulle ofte en tur på værkstedet.. Men en herlig knallert, der giver alt baghjul..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-12-04 17:55

Nej helt nye er de ikke. Men du har ikke rigtig skrevet hvor meget du vil investere i den nye maskine.
Det er nu mere en hjælp til de andre der vil hjælpe dig.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Simbave

Dato : 08-12-04 17:58

Er parat til at invistere hvad det koster de der 15-17000 en ny maskine koster plus et par tusinde til tun

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 19-12-04 10:38

Yamaha eller Aprilia plejer at være nemme at tune og kører godt, men en Honda SFX er bestemt også en en god scooter.

Godkendelse af svar
Fra : Simbave

Dato : 06-06-06 03:23

Tak for svaret rpje.