/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MP3 AFSPILLER VS DISKMAN
Fra : JacobS.
Vist : 834 gange
12 point
Dato : 03-12-04 15:23

Hej

Jeg går og overvejer at købe en mp3 afspiller. jeg har en diskman men er træt af at den er så stor!
En mp3 afspiller er mindre, men er der andre fordele ved at købe en mp3 afspiller?

Accepteret svar
Fra : crazypaki

Modtaget 22 point
Dato : 03-12-04 15:28

ja... INGEN CDER!!!

Meget hurtiger overførselshastighed....

og så kommer det jo osse an på hvad for en mp3 afspiller du vil købe og hvor fra...

er det en fra aldi eller en fra Fona... Der er jo forskel på afspillere.. og kvaliteten...

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 03-12-04 15:44

ja, køb den hverken i Aldi eller Fona, men i en velassorteret netbutik. Derved kan du spare mange penge!

Hvis du har en fornuftig computer er en mp3-afspiller helt sikkert det bedste køb. Du kan jo stadig høre dine cd'er hvis du lægger dem over på computeren, men hele svineriet fylder kun en brøkdel.

Hvis du køber en mp3-afspiller i den lidt dyrere ende får du også mange mange flere timers musik uden at skulle skifte cd.

Og du kan bruge en mp3-afspiller som USB memorystick til at transportere data fra én computer til en anden samtidig med, at du har musik liggende.

Du slipper altså for både cd'er og disketter

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 03-12-04 15:46

du kan finde priser, sammenligne mp3-afspillere og læse andre brugeres meninger her:

http://www.dvdpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=31

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 03-12-04 17:36

Og så er der den MEGET store fordel, at du ikke kan ryste en mp3'er ud af afspilningen.
Trods alle gode (og energikrævende) antishock-indretninger fandt jeg aldrig en diskman, der ikke kunne rystes.
Har selv købt en Creative muvo tx 256 - og nyder den dagligt.
Selv om den kun bruger et AAA-batteri, holder det imponerende længe.
KH Karsten

Kommentar
Fra : janpjat

Dato : 05-12-04 02:00

Hvis du skal bruge den som diktafon, er det også en fordel med en mp3 afspiller, da den ikke har nogle mekaniske dele
som giver støj i mikrofonen, det har en minidisc f.eks.

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 11-12-04 17:14

Tak for svaret crazypaki.