/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ujævn motorgang Mazda 323 1,5
Fra : IceCap
Vist : 861 gange
200 point
Dato : 03-12-04 12:35

I nat fik jeg problemer med min 323 1,5 fra '89. Motorens driftstemperatur var ok, lidt lavere end sædvanligt måske, men i 5. gear var det som om den ikke tændte ordentligt eller sådan lige under 2500 o/min. Kom den over 2500 o/min. snurrede den fint igen indtil lige under 3000 o/min. Det var som om der ingen respons kom når speederen var i bund, motoren opførte sig faktisk som lige efter en koldstart, hvor den er meget ujævn lige i starten. Jeg har ikke hældt karburatorsprit på denne tankfuld - bruger det på ca. hver 3 tank....

Nogen bud på problemet?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 03-12-04 12:48

Jeg tror du selv er inde på problemet med karburatorspritten.
Hvis din bil er en af dem der ikke kører ordentligt uden, skal det jo i hver gang du tanker.
Og nu var det koldt og tåget i nat, så det kan forklare den lavere driftstemperatur, altså ikke tågen men kulden.
mvh dova

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 03-12-04 12:57

Hehe, du kommer noget omkring, dova! Ok, jeg vil prøve at hælde en gang sprit på den og se hvad der sker i nat. Vil jeg med fordel kunne sætte en plade op foran køleren, så den bliver hurtigere varm her i vinter, altså ikke sådan at den spærrer helt for køleren, men formindsker luftgennemstrømningen noget.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-12-04 13:02

Ja, selvfølgelig bliver bilen hurtigere varm og får en højere temperatur når man sætter noget foran køleren.
Det er der mange der bruger

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 28-06-05 13:23

Tak for svaret dova. Forsinket men bedre sent osv. Mazdaen er i øvrigt aflivet og byttet ud med en bedre model, hehe.

God sommer!