/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Lokalnetværk
Fra : rikke1234
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 03-12-04 10:12

Jeg kan ikke dele filer mellem mine 2 pc'ere. Det har tidligere været muligt. Kan det være fordi at jeg har opdateret med service pack 2?

Jeg har følgende:

En bærbar pc med Windows me og trådløsforbindelse til internettet

En stationær pc med XP og direkte forbindelse til internettet med en ledning

Begge forbindelser køre gennem en Hub/Swift og internettet virker upåklageligt.

Pceren med XP kan godt dele filer med andre pcere med xp.

Nogle gode råd

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 03-12-04 10:18

Måske er fildeling ikke sat til på begge pc'ere?
Hvad med firewall? Prøv at deaktivere den.

Kan du evt. få forbindelse med den anden pc - altså prøve fra eks. bærbar til stationæ ELLER omvendt?

Kommentar
Fra : rikke1234

Dato : 03-12-04 10:38

-Måske er fildeling ikke sat til på begge pc'ere?

Jeg har kørt netværksguiden optil flere gange, og hver pc kan "godt finde sig selv", Hver pc hedder noget forskelligt og de har samme arbejdsområde (mshome).

-Hvad med firewall? Prøv at deaktivere den.

Jeg har forsøgt at deaktiverer firewallen det havde ikke udmiddelbart nogle virkning.

-Kan du evt. få forbindelse med den anden pc - altså prøve fra eks. bærbar til stationæ ELLER omvendt?

Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener. men jeg har prøvet at få forbindelse både fra den bærbar og den stationære gennem netværksteder og de kan kun finde sig selv.

Som sagt har det virket tidligere.

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 03-12-04 10:46

Det lyder altså som om fildeling ikke er aktiveret.
Klik Denne computer, højreklik på f.eks. C: - her finder du Deling og sikkerhed. Klik og følg anvisningen.
Håber det hjælper.

Kommentar
Fra : rikke1234

Dato : 03-12-04 10:51

Fildeling var aktiveret på begge pcere.

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 03-12-04 11:06

Mit sidste forslag:

Netværkssteder i Start
Hele netværket
Microsoft Windows-netværk
Hvad ser du her?
Funktioner
Opret forbindelse til netværksdrev....
Prøv det.

Alternativ:

I start, højreklik på Netværkssteder
Højreklik igen på din LAN forbindelse
Klik på Reparer....

Det hele foretages på XP

.......ellers må du komme med den bærbare...

Kommentar
Fra : rikke1234

Dato : 03-12-04 11:22

Undskyld jeg er så dum men..

Mit sidste forslag:

-Netværkssteder i Start
-Hele netværket
-Microsoft Windows-netværk
-Hvad ser du her?
-Funktioner
-Opret forbindelse til netværksdrev....
-Prøv det.

Dette forstår jeg ikke

-Alternativ:

-I start, højreklik på Netværkssteder
-Højreklik igen på din LAN forbindelse
-Klik på Reparer....

Dette har ingen virkning

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 03-12-04 11:26

Undskyld jeg er så dum men..

Mit sidste forslag:

-Netværkssteder i Start - dobbeltklik
-Hele netværket - dobbeltklik
-Microsoft Windows-netværk - dobbeltklik
-Hvad ser du her? Mindst en af dine computere
-Funktioner - klik på funktioner i menubjælken
-Opret forbindelse til netværksdrev.... - klik og prøv knappen: gennemse

Hvis ikke, kaster jeg håndklædet - på grund af fjernadministration..

Kommentar
Fra : rikke1234

Dato : 03-12-04 11:32

Den bærbare er ikke at se her hellere.

Mange tak for forsøget...

MVH Rikke

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 03-12-04 11:55

Det kan være firewallen prøv at slå den fra... den bliver automatisk sat til når man installere service pack 2.... kig under forbindelsesindstillinger...

Kommentar
Fra : rikke1234

Dato : 03-12-04 12:25

Jeg har slået firewallen fra, og geninstaleret netværkskort på begge pcere, kørt guiden hjemmenetværk, og kontroleret at der er fil deling, samt genatartet en million gange, alt uden succes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 12:40

Prøv at installere protokollen IPX/SPX (NW Link Netbios) på begge og deaktiver Netbios over TCP/IP i Egenskaber for TCP/IP protokollen (Avanceret - Wins).
Denne protokol er ofte nødvendig fordi Internetopkobling bruger TCP/IP protokollen.

Kommentar
Fra : rikke1234

Dato : 03-12-04 15:39

-Prøv at installere protokollen IPX/SPX (NW Link Netbios) på begge og deaktiver Netbios over TCP/IP i Egenskaber for
-TCP/IP protokollen (Avanceret - Wins).
-Denne protokol er ofte nødvendig fordi Internetopkobling bruger TCP/IP protokollen.

På pc med xp var IPX/SPX instaleret i forvejen... jeg har deaktiveret Netbios

På Pc med ME har jeg instaleret IPX/SPX men kan jeg ikke deaktivere netbios...

men der er stadig ikke hul igennem.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 03-12-04 15:50

på at start kommandopromt skriv ipconfig...

prøv at se ip'en på denne ene pc og gå derefter over på den anden og skriv den anden pc's ip adr. fx. sådan \\192.168.1.100

Kommentar
Fra : rikke1234

Dato : 03-12-04 16:45

Jeg har selv løst problemet.

Jeg havde et spyware program der hedder Spyboot der åbenbart blokerede for for forbindelsen. Jeg har afinstaleret programmet og nu er der hul igennem.

Hvordan gør man så med point?

Accepteret svar
Fra : lexusmerlot

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-04 17:22

Fordeler dem lidt efter hvem der har prøvet mest på at hjælpe

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 03-12-04 17:26

Spybot er et godt program, men det gør at man ikke kan nogle ting... jeg kan fx. ikke åbne links i Outlook hvis det er installeret...

Godkendelse af svar
Fra : rikke1234

Dato : 03-12-04 19:41

Tak for tålmodigheden...

MVH Rikke