/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
"Fastnet" gennem simkort
Fra : trix86
Vist : 1841 gange
100 point
Dato : 03-12-04 01:22

Hej

Jeg tænkte på om der er nogen som ved, om man kan købe/lave en dims hvor man indsætter sit simkort, og så via et netstik tilslutter sin fastnetstelefon. Det kunne også være noget man tilslutter sin mobil, så man har et netstik... Lyder det fuck op..???

Martin

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-12-04 03:27

Det lyder i hvert fald billigere og nemmere at købe en billig telefon til at tilslutte sit fastnet-stik i stedet for at bikse med det, for jeg er ikke bekendt med nogen modeller der kan ringe via eksterne "enheder"...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-12-04 10:47

På et tidspunkt lavede Ericsson en mobiltelefon der også virkede som trådløs fastnettelefon, ideen var at den brugte fastnettet indtil der ikke længere var dækning og derefter slog den automatisk over på simkortet, den blev forsøgt markedsført i DK men den fangede vist aldrig rigtigt an, om den fungerer og findes endnu ved jeg ikke

Kommentar
Fra : trix86

Dato : 03-12-04 20:47

Det er sikkert også billigere at bruge fastnettet...=0).. Det er heller ikke fordi jeg skal ringe med telefonen, men jeg har en elektronisk dims, som kan fjernstyres over telefon nette... Og da jeg bor i lejlighed, og ikke har fastnet, men derimod nogle gamle mobiler og et taletids simkort jeg ikke bruger... Tænkte jeg at det kunne være smart...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-12-04 10:57

Øhh, du har ikke fastnet, men vil bruge funktioner fra fastnet ved at lave din mobil om til en fastnet telefon, som så kører på det fastnet du ikke har???

I hovedspørgsmålet skriver du selv at det måske lyder fucked up, og det vil jeg give dig ret i at det gør

Kommentar
Fra : trix86

Dato : 05-12-04 21:02

Jeg tror vidst du har misforstået et eller andet... Det jeg skal burge er et hun-telefonstik(det som sidder i væggen), men da jeg ikke har fastnet(og dermed ingen stik i væggen), tænkte jeg på om man kan få enten en adapter fra mobilens stik til et telefonstik.. Eller en dims man kan sætte sit simkort i, som har et telefonstik...??? Er du med...???

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-12-04 11:31

Det er forstået, men det findes ikke.