/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Menuer til Avi cd'er
Fra : jlasse3
Vist : 451 gange
200 point
Dato : 01-12-04 22:39

Hej Alle!

Jeg er ifærd med at brænde mine huset på chr. havn afsnit ud på cd'er, så jeg kan se dem på min dvd afspiller. Formatet er AVI!!
Der kan være 4 afsnit på hver cd.
Spørgsmåler er så hvilket program jeg kan bruge til at lave en menu hvor man kan vælge hvilket afsnit man vil se? Ligesom på DVD hvor man først kommer til en menu, hvor man kan vælge indstilliger, ekstre matriale o.s.v.
Jeg har prøvet at lave noget med html side og autorun, men det er lidt for avanceret til mig. Nero burning har også en funktion der kan, men det kunne jeg heller ikke få til at virke optimalt.
Derfor søger jeg et program der kan lave menuer til avi film og samtidig er nogenlunde brugervenligt.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh

Jonas

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 01-12-04 22:53

Hej Jonas.
I Nero kan du lave en VCD/SVCD og hertil hørende menu.
Det er rimelig nemt og overskueligt.

[Calle]

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 01-12-04 23:05

Som udgangspunkt kan du ikke lave menuer til avi film, da det ikke er et understøttet format på de fleste afspillere, men hvis du henter Nero Vision Express kan du lave dine avi'er om til SVCD eller DVD og kan derefter lave tilhørende menuer. Nero er et af de billigste mastering programmer lige nu hvis man skal have noget der virker, ellers er der mange andre som koster knaster.

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 01-12-04 23:13

Jo jo min DVD afspiller kan godt afspille avi, så det nero har med VCD/SVCD kan jeg jo ikke bruge. For det ville da være ondsvagt at lave dem om til vcd eller svcd da de fylder mere og er dårligere kvalitet.
Så jeg nævner det lige igen det er ikke til vcd/svcd men til AVI filer!!!!! Det er jo det der er problemet!!!!

Accepteret svar
Fra : Calleman

Modtaget 200 point
Dato : 02-12-04 09:16

Hej Jonas.
Ved AVI filer er svaret: Du kan ikke lave nogle menuer her!

[Calle]

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 02-12-04 12:37

Okayyy, er du 100% sikker på at jeg ikke kan det? Heller ikke hvis jeg laver en html side og får den til at køre autorun på cd'en?

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 02-12-04 15:33

jlasse3, nej det kan ikke lade sig gøre lige pt. Slet slet ikke

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 02-12-04 15:47

Okay, hvis I siger det så det jo nok rigtigt....

Godkendelse af svar
Fra : jlasse3

Dato : 02-12-04 15:49

Tak for svaret Calleman. SÅ er det jo så le!!!