/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Fjernsyn
Fra : falc
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 30-11-04 09:29

Jeg har købt et JVC hos Bilka..Type AV-28H4Bu.På nogle stationer er der 2 lodrette striber.Kan de fjernes,jeg har prøvet en indstilling som skulle fjerne støj uden resultat? falc.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-04 09:37

Lodrette???

Havde de været vandrette kunne du begynde med kabler og antenne. Hvor får du signalet fra? Sat eller hva´?

Det der JVC, er det en af østudgaverne (se typeskiltet bagpå, hvilket sprog er anvendt). Jeg har en grim antipati mod nogen af de der østtv.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-04 09:40

En af sjukkerne har nyligt været ned at smide sit TV retur til Bilka. Det var et østbygget Phillips, der ikke var andet end bøvl med. Efter meget parlamenteren fik han forhandlet en særdeles attraktiv frem på en deluxe Panasonic, 32" bredskærm og hele molevitten. Umiddelbart kunne jeg anbefale dig en bytning, hvis du får ret meget bøvl med JVC'en.

Accepteret svar
Fra : ben

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-04 11:32

lodrette striber kan være udtryk for overslag eller lignende fra højspændingsdelen. Vil ofte være mest synligt på en kanal, hvor antennesignalet er lidt svagt. Kanv du lugte en svsg ozon lugt? i så fald skal du se at få rettet fejlen, idet hvis der er problemer i den retning kan det gå galt.
JVC er ellers et godt fabrikat.

Kommentar
Fra : ben

Dato : 30-11-04 11:33

hov. lidt stave/ slå fejl

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 30-11-04 14:51

Tak for svaret ben.

Kommentar
Fra : ben

Dato : 30-11-04 16:24

selv tak. Lad mig høre, hvad evt. får ud af det (jeg er gammel radiomekaniker)

Kommentar
Fra : falc

Dato : 01-12-04 11:28

Jeg tog videoen fra så forsvandt de.Falc.

Kommentar
Fra : ben

Dato : 01-12-04 13:39

ok, så er der noget interferens (signalblanding mellem flere stationer). du kan måske flytte den frevens, din video sender på; se efter en lille justeringsskrue bag på videoen og drej forsigtigt på den (kun 5-10grader ad gangen). Hvis du ikke bruger scart stik skal du så finde videosignalet på dit TV igen.