/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Juleaftens dag menu??!!
Fra : annettemor
Vist : 579 gange
200 point
Dato : 28-11-04 18:28

Hej

Juleaftensdag mødes vi til senmorgenmad/brunch/tidelig frokost - men jeg ved ikke rigtig hvad menuen skal stå på... Har i nogle ideer???

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-11-04 19:03
Kommentar
Fra : bornholmkt

Dato : 28-11-04 22:09

En god ting- når det nu er jul- er at lave et par gode hjemmelavedesild samt en tunsalat samt torskesalat til de voksne eller børn, der ikke bryder sig om sild. Nogle æg og tomater med et grønt drys. et par gode pølser fra en håndværksslager samt lidt sprængt oksebryst med peberrod. En god ide er derud over en lun ret f. eks en tærte eller lasagne og til slut 2-3 gode oste. En delikat brunch, der ikke er for tung at starte julen med og alligevel indbyder til at sidde længe og hygge sig. Det er vel det der for jer er meningen? At starte julen op i ro og mag. Det kan man med disse retter, da de ikke er svære at lave og kanlaves i forvejen. Husk godt rugbrød samt hjemmebagt franskbrød. Og ikke at forglemme et par gode kryddersnapse og som vi gør hos os en enkelt honningsyp.
hvis du vil kan jeg godt sætte et par opskrifter på, men du har nok også selv nogel favoriter.
julehilsen fra Bornholm.

Accepteret svar
Fra : livlykke

Modtaget 200 point
Dato : 30-11-04 17:04

hej.
En god idé kunne også bare være pålægs fade med tilbehør. spegepølse, rullepølse, hamburgerryg og noget ost... Jeg synes man skal passe på ikke at stille det helt store an sådan en dag, der skal jo også være plads til julegodter og endelig den store julemiddag!!
held og lykke
Livlykke

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 05-12-04 17:21

Tak for svaret livlykke og glædelig jul..

Hej fra Annette