|
| Hvor langt på literen Fra : benny_k | Vist : 1246 gange 100 point Dato : 26-11-04 10:52 |
|
Hej.
jeg har købt en brugt Dr.Big (kørt ca.3000 Km.) hvor begrænsningen er fjernet så den kører 60 Km/t.
men jeg synes godt nok den er meget tørstig,den kører ca.50 km. på 3/4 tank.og det skulle efter mine udregninger give
noget der ligner omkring 10 Km/l. Er det normalt ?
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 26-11-04 11:09 |
|
Tjahhh! Heri har 3773 ret, min 45'er knallert (80 Km/t) køre 33 Km/l.
Du må hellere få efterset din kaburator (gamle dage = dysse, nål mv). Din udstødning stinker med garanti LANGT væk af uforbrændt benzin.
Hygge...
Søren
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 26-11-04 11:19 |
|
Der må da dryppe benzin ud et eller andet sted. Da motoren vil drukne hvis alt det benzin bliver presset ind I cylinderen.
Start motoren og kontrollere om den drypper fra et eller andet sted. Motoren skal være startet ellers vil vakuum benzin hanen være lukket.
MV.
Peter Jensen
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 26-11-04 12:35 |
|
Jeg tror også du skulle få efterset og justeret din karburator.
Jeg synes også, at de plejer at køre mere end 60 ved at fjerne begrænseren.
Min datters Honda sfx brugte lige så meget benzin, og den var ikke utæt nogen steder, men efter den blev efterset og justeret, bruger den ikke nær så meget.
Men det er da rigtigt som nogen nævner, at knallerter og til dels også motorykler bruger utrolig meget benzin i forhold til biler med mange flere Hk og meget tungere.
Det bliver også jævnligt diskuteret i miljøsammenhænge, hvor også plæneklippere ligger højt på listen over miljøsvineri.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 26-11-04 13:02 |
|
Det hænger stadig ikke sammen, selvom vi tager i betragtning at det er en miljø-urigtig totakter. Min gamle MC kunne danne 18 - 20 km pr liter ved den dobbelte hastighed eller enda lidt mere. Kraftforbruget dertil er rundt regnet 4 gange så stort som til knallertens 60 km/t. Så svinsk kan ingen to-takter være.
Kræet må være utæt, eller nogen må hugge benzin.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 26-11-04 13:21 |
|
Muligt det ikke hænger sammen teoretisk, men i praksis lyder det meget rigtigt.
Der skal nogen gang så lidt til at ændre et forbrug markant.
Min Suzuki 400 gik f.eks. fra 24 km/l til kun 18 km/l bare ved at pille indmaden ud af potterne.
Og hvis man forholdsmæssigt begyndte at regne ud, at hvis en bil med 100 Hk går 10 km/l, så ender det jo helt ude i hampen med knallertens ene Hk, så skulle den jo i teorien gå noget der ligner, tja hvad skal vi sige...... et meget højt antal km/l
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 26-11-04 14:39 |
|
TOPHASTIGHED M. BEGRÆNSNINGER 30 KM/T
TOPHASTIGHED U. BEGRÆNSNINGER 70 KM/T
ACCELERATION 0-45KM/T
ACCELERATION 0-100M
ACCELERATION 0-400M
FORBRUG M. BEGRÆNSNINGER 22 KM/L
FORBRUG U. BEGRÆNSNINGER 30 KM/L
RÆKKEVIDDE 132 KM
Tjaaaee.
Under alle omstændigheder er det særdeles ringe.
Ligeledes må den køre særdeles dårligt.
Hvis det var min holdt den allerede inde på værkstedet.
Foruroligende iøvrigt at 25 års udvikling af knallerter har givet et højere forbrug en datidens Puch'er og Tomos'er, for slet ikke at tale om Honda'erne der i kraft af deres firetaktsmotor kunne rende 50 km/l
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|