/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
peugeot106 - går i stå
Fra : sdru1
Vist : 590 gange
40 point
Dato : 25-11-04 22:50

min 106'er (independence) har fået et irriterende problem - efter 10 min. kørsel går den pludselig op i omdrejninger - 2- 3000 15 - 20 sekunder - falder så helt i omdrejninger, OG hvis det sker men jeg holder stille (for rødt f.eks.!) OG komme rtil at røre speederen, SÅ går den i stå (drukner)... OG vil ikke såen lige starte. hvis jeg la' være med at gøre noget, så hakker den sig op i normale tomgangsomdrejninger igen.... og man kan køre vider. Det ka osse ske men jeg kører - og så tager f..... pludseli ved den jo...
Hvad er der galt? - kan nogle hjælpe inden mekanikeren udskifter en masse dyre dele? (ps: den lagrer ikke i computeren når det sker)

På forhånd tak!
mvh
S. Christensen

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 26-11-04 00:10

Noget i forbindelse med din indsprøjtning, når den slår "chockeren" fra ???

Prøv et værksted hvor de kan lave en fejldiagnose, gerne mens den er kold.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 02:07

Kender til en der havde nøjagtig samme problem, bare med en Toyota Carina.
Og det var svært for værkstedet at finde fejlen da computeren ikke viste noget.

Men efter lang tids tovtrækkeri endte det med, at hele elektronikken til motorstyringen og computeren blev skiftet på garantien fordi der var fejl i det.

mvh dova

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-11-04 07:41

På min tidligere 405 1,8, havde jeg samme problem. Værkstedet skiftede (under garantien) motorstyringsenheden tre gange - jeg ved ikke om det hjalp siden hen, for jeg solgte bilen - det kom ikke til at virke mens jeg havde bilen. Jeg tror ikke de viste, havd problemet var. alka

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-11-04 08:11

Har det samme i min 106'er - stærkt periodisk. Den er dog nem at få liv i igen, men vil ikke gå i tomgang. Mange har foreslået ny computer og alt mulig tingeltangel. Mekanikeren har kigget, men fejlen har naturligvis aldrig været der, når bilen er i nærheden af værkstedet. Her senest gik der vist et år, og pludselig drillede den igen i to dage. Jeg har valgt at leve med det, idet det for mit vedkommende er periodisk (sjældent), og bilen desuden er for gammel til at bruge en skrækkelig masse penge på.

Som du beskriver tingene, lugter det af en periodisk defekt føler eller ledning. Prøv at starte, og så rive og flå i ledningsnettet og forsøg at fremprovokere fejlen - jeg tror det er en ledning, eller en føler.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 26-11-04 08:22

Kunne det skyldes fugt i ledningsnettet omkring indsprøjtningen ??

Så kunne det måske være en ide at tørre alt af og give det en gang Pronto

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-11-04 08:29

På min er det totalt vejr- og temperatur uafhængigt, hvad ned din SRDU?

Kommentar
Fra : sdru1

Dato : 26-11-04 11:06

jtak for gode kommentarer - kender i hvart fald godt detd er med at den ikke fejler en skid, når den er i nærhenden af mekanikeren! - måske skulle jeg bare købe en ny ? (bil altså)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-11-04 11:55

Narjjj. Hvorfor? Pug'erne er da klart sjove, selvom de har nykker.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 26-11-04 18:00

Hmm min gamle 306ér gik helt i stå når der gik ged i den, det var et sluttrin i tændingsanlægget, kostede 1700.-

Ellers havde jeg ikke et eneste problem med den selvom jeg kørte 240000 km i den og de 120000 kørte den som skolevogn.
Med samme kobling, kun klodser og en enkelt styrekugle i højre side + et nyt batteri, så de kan ikke siges at være dyre i drift

Accepteret svar
Fra : skatten

Modtaget 40 point
Dato : 29-11-04 07:26

Der sidder en lille elmotor der styrer tomgangen på siden af indsprøjtningscaburatoren det er sikkert den der volder dig problemet den koster ca 12-1500 kr og er nem at skifte stik den samtidigt 4 nye tændrør.

Hilsen
skatten

Godkendelse af svar
Fra : sdru1

Dato : 29-11-04 22:50

Tak for svaret skatten.

jeg forelægger dit svar min mekaniker...

st1