/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
atamon eddige + havedam ALGER
Fra : annsholm
Vist : 3077 gange
50 point
Dato : 25-11-04 19:18

31-07-03 13:57 Skrev Allebo :::
Jeg har nu taget en brslutning jeg har tømt hele basinget renset nyt vand og fået
et godt råd som ser ud til at virke til 6000 lit. 1 dl. eddike samt 500 ml atamon mod
algeangeb fiskene trives vandet er klart og ph 7,5 så alt er ok.
m.v.h. Allebo
Jeg Har selv en dam på 40.000L med Koi'karper,
http://www.bonnet-it.dk/annsholm/koi_dammen.htm
Jeg ved godt det ikke er meget eddige der skal bruges, Men kan alligevel ikke lade være med at tænke på at når man tager en rødspette har den et slimlag og hvis man vender den i eddige går slimlaget af! hvad med fiskene i dammen???
Jeg ville virkelig gerne høre fra nogen der ved noget om dette, jeg kan se at der var flere på indlæget sidte år!
Har nogen af jer prøvet "kuren" og virker den på trådalger?
Annette

Kommentar
Fra : nielspreus

Dato : 25-11-04 21:24

har du prøvet at bruge uv-lys til dit bassin, det er et filter hvor der sidder et lysstofrør som afgiver uv-stråler og når vandet passere dræber lyset algerne. kan købes hos nsc pool center i frederiksværk 47721222,de kan også rådgiver dig ang. vandkemien i dit bassin,de har selv koi-kaper gående i et indendørs bassin.

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 26-11-04 11:11

Ja jeg har et UV. lys 75w, men den fjerner jo ikke trådalger, mine vand prøver er fine !
http://www.bonnet-it.dk/annsholm/hannac203.htm der er ikke nogen tvivl når jeg måler "mere"
Jeg ville bare gerne vide om der er nogen der har prøvet kuren! Atamon er jo svampedræbende, som kunne være en god ting! men den med eddigen tjaaa !!!!!!
Det ville jo være en mirakkel kur hvis det kunne holde de trådalger væk hele sommeren! men jeg må da sige jeg er lidt nervøs for det eddige, her mener jeg hvad sker der på lang sigt, det er jo sådan, at det er et lukket system og med det vand der bliver skiftet, i løbet af året vare det jo længe inden det er ude af vandet igen!
Annette

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-11-04 09:03

Man skyller jo syltetøjsglas og saftflasker med atamon for man bruger dem, så så giftigt kan det vel ikke være i små mæmgder.
Eddike skal nok være i meget små mængder.