/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Kommunikation med en database online
Fra : crha
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 24-11-04 18:10

Hejsa

Jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet samt dette site, men jeg kan ikke finde det jeg har brug for.

Jeg skal lave et program, hvor en bruger skal kunne logge ind og ændre forskellige informationer, via et VB program. Databasen skal helst være en Access database, hvis det er muligt, da jeg ikke kender særlig meget til de andre typer.

Et eksempel på hvad der skal kunne laves er, at en bruger logger ind via et VB program og tilføjer oplysninger (dette kan være en nyhed) og folk skal nu kunne se denne online. Jeg har arbejdet med ASP, så denne del er intet problem (også heraf jeg vil bruge Access database).

Jeg håber det ikke er for rodet beskrevet, men så må i lige sige til.
Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe med dette ;)

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 20-12-04 11:06

hmmm hvor skal databasen ligge, på en http server ??

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : crha

Dato : 21-12-04 00:08

Ja, det skulle den meget gerne.
Er det overhovedet muligt at lave?

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 21-12-04 10:11

hmmm jeg kan ikke finde noget om at gøre det direkte :((

men bare en tanke:
er det ikke muligt at lave en server del og en client del
serverdelen er asp og styre data ind og ud af databasen.
clientdelen skal så bare sende de rigtige parametre ...

du skal dog tænke lidt over hvordan du i aspdelen tjeker om det nu er dit program der prøver at connecte til den ...
måske med noget browser check ... hvor du så laver dit eget browser navn i http headeren

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : crha

Dato : 21-12-04 16:00

Tjo, men VB programmet skal kunne bruge oplysninger fra databsen uafhængigt af en ASP-side.. ASP'en skal bare kunne bruge samme database.
Problemet for mig er, at lave et VB-program der kan hente/sende og ændre data i databasen.
Men har selv leget lidt med den idé der, men så skal man jo åbne en ASP hver gang man skal gemme, og det er jeg ikke ret glad for :)