lstResultat.AddItem rs("fornavn") & " " & rs("eftenavn") & vbNewLine & rs("adresse") & vbNewLine & rs("postnummer") & " " & rs("bynavn")
Dette giver dog et "mærkeligt tegn" i listen, da en listbox ikke kan vise linieskift.
En anden løsning er derfor:
lstResultat.AddItem rs("fornavn") & " " & rs("eftenavn") & " - " & rs("adresse") & " - " & rs("postnummer") & " " & rs("bynavn")
Og ved indsættelse
replace(lstResultat.text, " - ", vbNewLine)
Forøvrigt kan du også bruge Tabulatorer - vbTab.
Men, hvorfor bruger du ikke nogle af Words egne faciliteter til brevfletning?
Eller måske endnu bedre:
Start med at indsætte informationen i "Dokumentegenskaber", og indsæt dem derefter i dokumentet.
På denne måde opnår du to fordele:
1. Du kan lettere styre placering og formatering.
2. Ved at gemme i dokumenteegenskaber, kan du, når du har lavet et dokument, direkte se hvem du har skrevet til gennem Explorer, uden først at åbne det.
Filer - Egenskaber: Opret Brugerdefinerede felter.
Indsæt - Felt: Dokumentoplysninger - DocProperties.
Når du har indsat felterne, kan du programmatisk tilgå disse.
/ Michael Christoffersen