/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
NERO ????
Fra : CIF
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 19-11-04 12:16

Hej

Jeghar just skiftet pc og samtidig brændersoftware. Tidligere kørte jeg Roxio Easy ... og nu NERO burning ...

Roxio fungerede stort set upåklageligt; jeg kunne brænde så tosset jeg ville og bedst af alt - jeg kunne benyte "DRAG & DROP" ved backup af dokumenter, filer etc. direkte på CD-R(RW). Trak filen til drevet i Denne Computer og vupti - så lå filen på cd-en.

NERO fatter jeg ikke en brik af! - Når jeg smider en fil over i drevet, står der for oven "Filer til skrivning" eller noget i den stil. Derefter skal jeg vælge "Skriv filer til cd" hvilket tog ca. 2 minutter for en MP3 fil på 3 mb. Det funker bare ikke.

Roxio havde en funktion "Direct CD", som jeg mener gjorde drag & drop virksom. NERO må da ha noget lignende?

Hvad gør i NERO eksperter?

vh CIF

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-11-04 13:10

Hvilken Nero ? Nero 5 eller Nero 6 ?
Har du hentet og installeret opdateringer.
Jeg som "ekspert" er ikke stødt på de problemer, du har.
Jeg har bare installeret og ikke valgt nogle tilvalgte funktioner.
Gambrinus

Kommentar
Fra : CIF

Dato : 19-11-04 13:13

Installeret NERO 6.
Gambrinus, når du har en fil på skrivebordet og skal have den over på din CD-R. Hvordan er din fremgangsmåde så?

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 110 point
Dato : 19-11-04 13:14

Hej CIF.
Alt hvad du har stående til højre i nero - når du er kommet ind til filerne der vises, er dem som du ved at pege på og marker, flytter - med musen - over til venstre vindue. Tryk på brænd, nemmere kan det da ikke være. Har du prøvet at gå ind i hjælp? hej

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-11-04 14:57

Du kan evt. højreklikke på den, åbne Nero, Højreklikke og vælge sæt ind.
Ellers kan du vælge tilføj i Nero, markere de filer du vil have brændt og tilføje dem.
Gambrinus

Kommentar
Fra : CIF

Dato : 19-11-04 15:11

Dvs. man SKAL brænde enkelte filer, ved først at åbne NERO og derefter foretage en række valg ???

Jeg er i mellemtiden gået tilbage til Roxio - det er altså MEGET mere brugervenligt. Det er så let at overføre filer til cd-er. Samme interface som Windows drag&drop fra mappe til mappe.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 15:31

Hvis du har været tilfreds med Roxio , hvorfor så skifte?Roxio følger med en masse hardware og mange mener det er det eneste saliggørende,men der lige så mange der bander det ad h...til,det samme med Norton

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-11-04 17:42

Roxio
Norton
Nero
AVG
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : CIF

Dato : 19-11-04 20:06

Religion har startet mangt og mange krige

Kørte før Panda Antivirus Zonealarm og har været 100% tilfreds - altid! Norton fulgte med min pc, så nu prøver jeg den og ser, om den virkelig er så slem

Tak for din forklaring, alka - selvom jeg holder mig til det kendte.

God week alle.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 20:26

Jeg mente NERO og ikke Roxio Kl 15,31