/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
hjælp til php. CHMOD 777
Fra : Michaellehto
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 18-11-04 15:51

Nogen der kan fortælle mig hvad CHMOD 777 er for noget og hvordan man evt. bruger det eller sætter det ind ??

Vh michael

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 18-11-04 15:56

Hvis du laver et script skal det være exekverbart, derfor skal filen registreres således at alle må se og køre den. Alle behøver ikke nødvendigvis at kunne skrive i den, derfor ville jeg nøjes med chmod 755

Du skriver
chmod 777 mitscript.php
i et terminalvindue, hvis din server er linux baseret. Derefter kan du benytte dit php-script

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 18-11-04 19:09

Du kan se en forklaring på http://azero.dk/support/unix/chmod/

Kommentar
Fra : Michaellehto

Dato : 18-11-04 22:39

Det er hvad den siger kan i fortælle hvad der er galt ??

Inserting picture into album 1 >>

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 65789 is not allowed to access /home owned by uid 0 in /customers/time2party.dk/time2party.dk/httpd.www/st/PHPhotoalbum/functions.php on line 623
The picture was not uploaded..
Make sure the directory /home/username/www//PHPhotoalbum/albums/ and it's subdirectories have CHMOD 777!

Kommentar
Fra : jensenxp

Dato : 22-11-04 08:13

dobbelt / i din path

...../www//

det dur ikke

Kommentar
Fra : Michaellehto

Dato : 22-11-04 17:04

øhh kan jeg få den på en mere brugevenlig måde :D er ikke helt nede med det der sprog :D

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 24-11-04 17:26

Du skriver
Make sure the directory /home/username/www//PHPhotoalbum/albums/ and it's subdirectories have CHMOD 777!
___________________________________her ovenover er der to //____________________ slet den ene