/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Jeg søger, søger du??
Fra : Toupie
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 18-11-04 14:50

Jeg ved godt det ikke er velset med disse "annoncer" her på Kandu, men dette er en nødsituation så jeg gør det alligevel

En bekendt af mig er kommet i en situation, hvor han desværre bliver nød til at skille sig af med sin dejlige hunhund Shila.
Så kender du en eller er du selv interesseret i en 2 år gammel hunhund af blandingen: rottweiler, bulldog og dobermann. Hun er renlig og meget kærlig selvom hendes forrige ejer ikke var særlig sød mod hende

Pleace, hjælp mig med at hjælpe en fortvivlet hundeejer....

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-11-04 14:53

Det skal selvfølgelig være en sød, kærlig og hensynsfuld person der bliver Shilas nye ejer

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 18-11-04 15:08

hvor befinder hunden sig. Hvordan var han ikke sød ved den

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-11-04 15:13

Er der ikke nogen i nærheden af, hvor Shila bor, der kender hende og derfor vil forbarme sig over hende?
Jeg tænker på, at en hund kan være nok så social -både m.h.t. hunde og mennesker, men en flytning til et helt nyt område, hvor man skal integreres i en helt ny hunde-omgangskreds, det kan nok tage pippet fra de fleste. Og jeg tror desværre ikke, at en 2-årig hund vil finde nye legekammerater et nyt sted.

Og så skriver du, at "hendes forrige ejer ikke var særlig sød ved hende"... Vil det sige, at hun på nuværende tidspunkt har haft 3 ejere, og så skal videre til en 4.?

Det gør mig endnu mere overbevist om, at hun har brug for at blive i sit nærmiljø.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-11-04 15:18

Hej Claraogsigne

Ham der har den nu behandler den som en prinsesse men den tidligere ejers kæreste havde en helt utilgivelig måde at "afstraffe" den på, så på godt dansk så fik den tæv. Det var derfor min bekendt tog hunden til sig, i første omgang. Shila er ikke så sky og bange mere som hun har været, heldigvis
Hun befinder sig i Holbæk.

Må hellere huske at skrive, at hun er dyrlægekontrolleret og har chip i øret.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-11-04 15:22

Hej Birgitta

Hun har kun haft 2 ejere, men det kan selvfølgelig også være nok for en hund, der har haft det svært.
Desværre er der ingen i nærområdet der forbarmer sig over hende, så det er derfor jeg prøver af denne vej. Jeg har mødt Shila et par gange og hun er en dejlig hund, så det var ligefør jeg selv kunne finde på at tage hende med hjem, hvis jeg ellers have måtte have hund der hvor jeg bor.

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 18-11-04 15:23

Ærgeligt, jeg bor i Nordjylland. En hund kan godt klare sig i et andet miljø. Hovedsagen er at den får masser af kærlighed, tryghed og god behandling, samt opdragelse på en god måde.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-11-04 15:25

Claraogsigne, ja ærgeligt du bor så langt væk, du lyder ellers til at du ville kunne give Shila den tryghed og kærlighed hun har brug for

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-11-04 15:36

næh, hvis ikke lige det er sådan at den "onde" ejer også er opdrætteren, -altså har moderen, -så er Shila på vej til sin 4. ejer.. Det er meget, når man kun er 2 år.

-- Og når hun har haft det ondt før... Hvordan kan man så nænne at lade hende komme til helt fremmede?? Man lærer jo ikke folk at kende bare ved at snakke med dem en enkelt gang eller 5. Det vil da være uvist hvordan de behandler hende..

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 18-11-04 15:36

det ville jeg meget gerne have gjort, jeg bliver helt rørt.
Jeg har for ca. 6 år siden overtaget en dejlig schæfer, som havde allergi over for oksekødproteiner. Den lignede. jeg ved ikke hvad. Den var ikke andet end skind og ben. Uhm, det var da en betjent, der havde haft ham.
En politihund skal jo være 100% rask, så han kunne ikke bruges.
Han stod for en aflivning.
Jeg fik ham. Jeg brugte ham ved hjemmeværnet, da jeg var hundefører og jeg ttrænede ham også andet steds.

Hunden fik udelukkende kylling med ris eller lam med ris, samt vitaminer og rester. Den elskede rundstykker.

Jeg fik jordens flotteste hund og den mest kærlige hund.

Men jeg måtte desværre aflive ham for 4 år siden, da den havde fået en svær hoftedysplasi og kunne næsten ikke gå til sidst.

Det var hårdt og jeg savner ham frygtelig meget.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 18-11-04 15:49

Hejsa.

Hvor bor hunden? Kan den være alene hjemme og hvordan er den sammen med andre hunde? Hvorfor skal hun væk?

Dette er blot lidt af mine spørgsmål....

Måske jeg kunne være interesseret....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-11-04 16:08

Mine forældre overtog en hund på tre år. Det var hans 3. hjem - eller 4. hvis man tæller hans fødested med. Den første ejer havde mishandlet ham. Ligesom Toupies ven tog nogle andre ham til sig af medlidenhed med hunden, men sådan set burde de ikke have taget ham, for nu blev han alene 12 timer i døgnet. Og de skulle jo også sove. Da de endelig blev enige om, at det ikke gik, skulle han aflives, hvis min mor og far ikke tog ham. De er absolut ikke de store hundeopdragere (min far brølede og min mor slog), men utrolig nok gik det godt efter et stykke tid. Min mor var direkte bange for den (hun var blevet overfaldet af en rotweiler i sine unge dage og han var en rimelig stor og meget kraftigt bygget hund), og hunden kunne ikke fordrage hende den første lange tid. Hun måtte ikke nærme sig min far. En dag hvor jeg var hjemme på weekend, brokkede hun sig over, at han ikke ville gøre noget som helst, hvis der kom nogen og gjorde hende noget.

Hunden havde været fuldstændig syg med mig, siden han så mig første gang. Han hylede og for op og ned ad mig. Når jeg fx. skulle på toilettet, måtte jeg sætte en fod for, så han ikke kunne komme med. Så sad han udenfor og ventede, til jeg kom frem igen.

Da min mor sad der og brokkede sig, blev jeg vred. De havde haft den i nogle uger, og sådan som hun opførte sig, kunne hunden umuligt se hende som leder. Og så skulle jeg lige vise hende, at han ikke havde tænkt sig at se på, hvis der kom ubudne gæster. Jeg lod derfor som om jeg slog hende. Anden gang jeg "slog", røg hunden op og bed mig i armen, så jeg fik 4 blå mærker efter hjørnetænderne. Og det selv om han var så vild med mig. Så spurgte jeg hende, hvordan hun mente en fremmed ville have set ud? Han ville være blevet flået i stumper og småstykker.

Siden den dag forandrede forholdet sig. Min mor var ikke bange for ham mere, og det gjorde åbenbart, at hun godt måtte nærme sig min far. Inden der var gået ret længe, var min mor og hunden så vilde med hinanden, som om de havde været sammen altig. Og hunden, der jo var rimelig "underlig" efter sit hidtidige liv, blev en utrolig pragtfuld hund, der blev 15 år gammel. Han var så vidt vides en hel rundkørsel. Der var både schæfer og rotweiler i ham, men også noget mere.

Men når en hund som han kan blive så pragtfuld en hund med den behandling han fik, så ville jeg nok ikke tøve med at tage hende, hvis jeg kunne have haft hende. Så længe, hun ikke er blevet "voldelig" tror jeg helt sikkert, hun kan blive en pragtfuld hund, hvis hun bare får kærlighed og tryghed.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : binky

Dato : 18-11-04 18:43

Jeg overtog sidste jul en labrador (ikke hel ren race) som nu er blevet 8 år. Der har ikke været nogen problemer med den, men jeg vil nok tro, at en blanding af de racer, du skriver, hører ikke hjemme,hvor der er mindre børn. Der er jo også den udvej at overlade hunden til et dyreinternat under dyrenes beskyttelse. Det koster vist nok lidt, men den kommer i gode hænder der, og den vil ikke komme til dårlige ejere. Jeg har kendskab til fem hunde, der er anskaffet via internat. Og det vil være synd at aflive en hund på den alder, såfremt den fungerer godt.
Held og lykke med den. Jeg har desværre ikke plads til så stor en hund, nu hvor jeg har den anden, som faktisk hedder HUND, for ellers havde jeg været ansøger til den.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-11-04 19:08

Birgitta, hvis der var andre muligheder kan du tro han ville benytte sig af dem Alternativet er en aflivning og Shila er så meget mere værd end at det kan blive aktuelt.

Claraogsigne, det lyder somom du trænger til at se Sjælland
Godt arbejde med den anden hund, flot

MissXX
1. Holbæk
2. Ja, men er det sjældent.
3. Fint, hvad jeg har hørt og set.
4. Personlige årsager, men ikke årsager som >fortrudt< >ny kæreste< >gider ikke lufte i regnvejr< eller andre af samme skuffe.
Håber så du er af samme støbning som Claraogsigne og Jette

Jette, tak for din fine og gode historie

Binky, han vil helst undgå et hundenternat, og det mener jeg også vil være for meget for Shila.
Tak for "held og lykke"

Jeg kommer desværre ikke på computeren mere i dag, men vender tilbage i morgen formiddag.

// Toupie

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 19-11-04 09:19

Hej Toupie

Jeg kunne evt. være interesseret. Jeg bor i Dianalund, så det er i hvert fald det mindste problem. Jeg har i forvejen 2 berner sennenhunde (hanhunde) som tæven i hvert fald skal kunne gå i spænd med. Desuden har vi alle i familien hund og har derved "hundemøder" ofte, hvorfor den også skal kunne sammen med andre tæver.

Jeg har et alm. 37 timers job, hvorfor den også skal kunne være alene hjemme, sammen med min drenge.

Jeg træner i Hvalsø Hundevenner hver uge, og søger lidt udfordring. Derfor kunne jeg godt tænke mig en tæve, med lidt udfordring i, selvfølgelig ikke for meget.

Desuden er jeg uddannet hundemassør. Jeg tager rundt og holder foredrag, og har gerne en af mine egne hunde med som demo-hund. Tanken var at min kommende hund også skulle kunne fungere som massagehund og acceptere at flere mennesker gramser på den.

Jeg har ingen børn, og forventer heller ikke at få det inden for den nærmere fremtid.

Jeg bruger al min fritid på mine hunde, både med træning, hygge, massage o.m.a.

Man er ikke så heldig at tæven allerede er steraliseret, vel? Hvis ikke, så påtænker jeg at gøre det, af hensyn til mine drenge og hus.

Måske jeg kan se hende en dag, og opleve hende i selskab med mine hunde?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-11-04 10:53

Hej MissXX

Det lyder da herligt specielt at du er hundemassør og har hunde i forevejen
Hun er desværre ikke steraliseret.
Mht. til møde, så vender jeg tilbage senere i dag med svar, når jeg har snakket med ejeren

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 19-11-04 11:00

Helt ok, måske i weekenden?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-11-04 11:26

MissXX, ja det ville godt kunne lade sig gøre vil jeg tro Jeg skal nok arbejde på sagen, men hvornår ville du så kunne tage hende til dig?

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 19-11-04 11:39

Åhhh.....

Så langt har jeg ikke tænkt, men tidligst midt i december, da jeg ikke kan holde fri før da. Og jeg vil kun have ny hund, hvis jeg kan holde min. 1 uges ferie når jeg har overtaget den. Den skal ikke være alene 6-7 timer, 2 dage efter at den er flyttet ind.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-11-04 11:55

MissXX
Jeg kan kun være enig, en hund skal ikke starte et nyt sted med at være alene hjemme. Jeg tager en snak med ejeren og høre hvad han siger til det, om han kan vente så længe. Jeg regner med at kunne få fat i ham ved 14 - 15 tiden, så jeg vender tilbage der

// Toupie

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 19-11-04 12:01

Ok, jeg kigger ind omkring kl. 16-17. Men jeg skal i byen i aften, og vil derfor ikke komme på.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-11-04 12:11

Ok

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-11-04 15:15

MissXX nu har jeg snakket med ejeren og han syntes også du lyder som en god hundeejer til Shila Vi kan godt mødes i weekenden så hvis du kigger under min profil finder du min mailadr. Skriv til mig, så vi kan udveksle tlf. nr og aftale nærmere om dag og tidspunkt

God bytur i aften

// Toupie

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 19-11-04 18:04

Tak for din hurtige respons og din ihærdighed.

Min kæreste og jeg har nu talt om det, og må desværre trække i land.

Vi mener begge, at vi lige nu ikke har tid til en 3. hund. Jeg starter eksamener d. 1. og 2. dec. (læser kommunom) og svigter nok nok allerede vores egne hunde for meget. Desuden er vi meget i tvivl omkring Shila, pga. de racer hun er blandet af, og hendes hidtidige liv.

Jeg beklager meget det arbejde du har gjort, men jeg ønsker ikke at forsøge. Shila har vist nok været rigeligt igennem, og jeg ønsker at give hende 100 % opmærksomhed. Det har jeg bare ikke tid til lige nu.

Jeg håber virkelig at I finder et dejligt hjem til hende. Jeg ville gerne have givet hende det, men er ikke parat lige nu. Og det vil være synd at forsøge.

Med venlig hilsen Linda

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 19-11-04 18:31

Jeg kan kun give Birgitta helt ret. Du har fået et kedeligt problem, men pøj med det.
Hilsen la.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-11-04 18:38

Toupie, jeg synes, at du skal snakke med ejeren om at lade hunden få et hjem gennem Dyrenes Beskyttelse, -som binky også foreslår. De har lang tids erfaring i at formidle hunde til egnede hjem. --Hvis jeg selv skulle have en "genbrugshund" så ville jeg også henvende mig sådan et sted, for det er altså for slemt, at man tager en hund til sig for at redde den, og man så må opgive igen fordi man slet ikke passer sammen. En hund, der har haft en omskiftelig tilværelse har mindst af alt brug for at komme på prøve et eller andet sted..
Jeg ved ikke, hvad det koster, men jeg er sikker på, at det er pengene værd.

Kommentar
Fra : akp8

Dato : 20-11-04 23:06

Hej Toupie
Vil du ikke være sød og informere os om hvad der sker med den lille uheldige stakkel??? Håber det bedste for hende!!!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-11-04 11:32

Hej Akp8

Indtil videre sker der så ikke noget, men det ender nok med et internat selvom det så betyder endnu en ejer inden endnu en ny ejer men jeg skal nok skrive hvis der sker nyt

Liseaa og Brigitta, tak for Jeres kommentarer

MissXX, tak for mail

Kommentar
Fra : babee

Dato : 22-11-04 14:13

jeg mener det koster 500 kr at afleverer hende på et internat og det er den bedste lønsning. der bliver hun også adfærds tjekket og kommer ud til de rette ejere.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-11-04 18:50

Takker for oplysningen Babee

Kommentar
Fra : Lizzy

Dato : 24-11-04 12:29

Hejsa - jeg er nødt til at kommentere, for 2 år siden måtte vi aflive vores pragtfulde tæve (blandig mellem Rottweiler / Schæfer) pga. kræft - hun blev 10 år - vi fik hende da hun var et år fra et dyreinternat i Rødovre - hun havde haft en turbulent tilværelse med en meget voldelig ejer - der skulle bruge en potens forlænger - men hun var vist ikke så farlig som han gerne ville have hun skulle være - derfor blev hun sparket og slået - hun kunne ikke engang få snor på uden at hun krøb - Jeg tror på at hunde bliver som deres ejere og med masser af kærlig omsorg fik vi den mest pragtfulde hun i verden - det siger jeg hende tak for...Hun blev endda godkendt som dagpleje hund og var skøn overfor børnene - der var sågar en af ungerne der bed hende i halen, men hun vendte sig bare om og nøssede ham.

Hvad jeg forsøger at fortælle er, at internater absolut ikke behøver at være dårlige - medarbejderne udfører frivilligt arbejde og kan måske være medvirkende til - at shila får det hjem som hun så desperat har brug for - med kærlig omsorg.

Jeg ønsker held og lykke med søgningen

(for 2 år siden fik jeg to hvalpe fra samme internat - og det er også vellykket - som sagt hunde bliver som deres ejere )

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-11-04 14:30

Tak for din solskins historie Lizzy

Jeg har ikke været på arbejde i en uge nu, så jeg ved ikke om der er nyt i sagen, men det tror jeg nu ikke der er Jeg vender tilbage når der er fundet en løsning med Shila, men det bliver nok til et internat...

// Toupie

Accepteret svar
Fra : migmigmigmig

Modtaget 50 point
Dato : 29-11-04 19:45

Hej Toupie.

Nu har jeg lige siddet og læst alle de her annoncer. Og sidder helt og får gåsehud af nogle af historierne, Nå men nu handler det om den skønne hund Shila, min kæreste og jeg har selv en hund som er blanding af Rottweiler og schæfer, ham har vi haft fra da han var 13 uger, idag er han 9 måneder, dejlig hund. Og vi har snakket om at han måske godt kunne have brug for en "legekammerat". Og nu er det så'n at vi går hjemme, og har masser af tid til vores egen han hund Tyson. Vi bor i albertslund, lige oppe af en stor stor hundeskov, med en stor sø, og mange andre hunde, så hun kunne også blive socialiseret lidt. Hvis i ikke har fundet på en anden løsning, håber jeg da at hører fra dig. Måske kunne vi finde ud af at hjælpe lille Shila. Det er ikke sådan at jeg kan få dig til at sende en e-mail til Lea@s-terney.dk min kærestes e-mail.

Med venlig hilsen Morten

Kommentar
Fra : migmigmigmig

Dato : 29-11-04 19:48

hov jeg mener, det er ikke sådan at jeg lige kunne få dig til at sende et billede af shila, hvis du kunne skaffe et. Hvis ja så må du meget gerne sende det til den ovenstående e-mail

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-11-04 23:35

Hej Morten

Du kommer 2 dage for sent Jeg har netop i dag fået af vide, at Shila i går blev afleveret til en ny kærlig familie der har en gård ved Løve.

Men du og din kæreste skal have tak fordi I ville give hende en chance

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 29-11-04 23:38

Nu hvor Shila har fundet et nyt hjem, lukker jeg tråden.

Tak for alle indlæg og gode tanker - hvor er det godt at se, at så mange stadig har glade hjerter

// Toupie