/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Julesang-titel
Fra : Mille_1907
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 17-11-04 19:06

hey..

Jeg gad godt vide hvad denne julesang hedder, jeg har teksten men ved ikk hvad den hedder..Her er noget af teksten:

Det er december det er december det er december det bliver jul det er december det bliver jul det er december det bliver jul er december det er december det er december det er december det bliver jul i sne står urt og busk i skjul men det bliver altså jul, jaa jul ige jul igen jul igen osv.. Please hjælp mig...

Camilla...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-11-04 19:21

Hvem synger den????? Er det fra en TV julekalender.?

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 17-11-04 19:24

For mig lyder det mest som en blanding af "Decembersang" - "I sne står urt og busk i skjul" og "Det'jul, det' cool" og "Nu har vi altså jul igen"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-04 20:08

Aner det heller ikke men kan det være "December"der synges af Vicky Singh (har ikke noget at have det i men en stemme foreslog det før hun smuttede

Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 17-11-04 20:13

Kan det passe at den hedder"nissernes vagtparade"???

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 17-11-04 20:22

Det er IKKE "nissernes vagtparade"
vl h L

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 17-11-04 20:22

Det er Ikke nissernes vagtparade.. der lyder teksten noget i retning af "Alle de søde små nisser....." Men det er egentlig et orkesterstykke.

Og Vicky Singhs "December" fra "Jesus og Josefine" har jeg lige lyttet til.. . den ligner heller ikke..

Syng den lige for mig!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-11-04 20:34

Jeg kan ikke lige komme på den, men jeg er næsten sikker på, at den blev sunget/citeret af salige, Dan Turrel.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-11-04 20:35

Han var SUPER

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-04 20:57

Dan Turell, det geniale menneske, lavede et digt der hed Jul igen! Pul igen!

Men det er ikke denne her som spørgeren citerer fra, for der er teksten anderledes.
http://www.cf.dk/spruthus/ur.03-51.htm

Det er langt nede på siden og står med gul skrift.
mvh dova

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 17-11-04 20:57

Franksp.. jeg tror, du har ret, jeg kan næsten høre den. Så er det "Jul igen" fra CD'en "Glad i åbningstiden". Den må vel være til at finde

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 17-11-04 20:59

Dova.... der var du hurtig.. heller ikke den, så...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-11-04 21:04

Jeg tror stadig, den er "sunget" af Dan Turrel. Leder stadig.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-11-04 21:05

Hans navn staves: Dan Turell

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-04 21:43

Frank, du har helt ret i, at det lyder som noget "Danny-boy", men jeg kan heller ikke finde den.
mvh dova

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-11-04 21:15

Hej dova. Leder "Vi" stadig? Vi giver ikke sådan op, os 2

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-11-04 21:18

Hvis jeg får tid på lørdag, går på Odense Musikbibliotek, for at finde ud af det. Det er ikke sikkert jeg når det. Jeg har inviteret konen på week-end ophold på Hotel Nyborg Strand. Det er irriterende, jeg ikke kan finde teksten på internettet/Google.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-11-04 14:49

Jeg har i hvert fald fundet ud af, at den ikke er på den CD der nævnes, "Glad i åbningstiden", og jeg har en del af Turell's bøger, men der er den heller ikke.
mvh dova

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-11-04 22:32

OK dova, nu gør du mig usikker, men det lyder bare sådan, ikke?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-11-04 23:00

Puha, sikke en dag.
Jeg var i eftermiddag inde og lede på nettet efter julesange
Der er masser af sider, men en af dem skal man blive væk fra.
Den har overskriften: Frakke Julesange.
Min computer blev så spyware inficeret i samme øjeblik jeg gik ind på den side, at det har taget mig og den hidkaldte assistance 5 timer at få det til at fungere igen.

Men jo, Frank, det lyder stadig som noget Turell

mvh dova

Kommentar
Fra : micdreyer

Dato : 15-12-05 20:11

kan det ikke være turells jul igen, pul igen?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-12-05 23:32

Joh, det kan det godt være, og det har "dova" foreslået d. Dato : 17-11-04 20:57, men spørgeren er ikke rigtigt med mere, hvilket - efter min mening - sker alt for tit.