/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Køb af mc iTyskland
Fra : Schwartzbach
Vist : 410 gange
25 point
Dato : 17-11-04 18:51

Hej.

Jeg vil bare gerne vide hvis jeg f.eks skal købe en mc i Tyskland til 4000 euro, hvor meget skal jeg så af med, for at få den inregistret i Danmark og få nogle danske nummerplader på.

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-11-04 18:55

kommer and på alderen, men se www.toldskat.dk

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 17-11-04 18:57

Der må være en ca. måde man kan regne det ud på. Og den på told og skat kan jeg ikke rigtig få til at virke

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-11-04 19:12

nu er jeg ikke så bekendt med Mc, men du kan vel kontakte dem skrifteligt og spørge, men du skal regne med samme afgift som hvis den kom fra Dk.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 35 point
Dato : 17-11-04 19:17

Det kommer an på hvad en tilsvarende Cykel koster på plader i DK.
Det beløb skal der betales ca 63 % af.
Det har ikke noget at gøre overhovedet med hvad du giver for den i Tyskland.
Hvis motorcyklen magen til, ville koste 100000,- i Danmark skulle der betales ca 63000 i afgift.
Du skal også sikre dig, at modellen er typegodkendt i Danmark, og selv om der måske kører nogen rundt her i forvejen, kan der være afvigelser der gør, at den ikke er godkendt.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Schwartzbach

Dato : 17-11-04 22:05

Tak for svaret dova.

Det gav lige hvad der sku til, tak for det

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-04 22:36

Selv tak
mvh dova

Kommentar
Fra : adventurefreak

Dato : 29-01-05 21:39

Det der er så åndsvagt ved systemet er, at hvis du kløber en motorcykel til 1 EUR i Tyskland (på ærlig vis) så vil Told&skat slet ikke kigge på det beløb. Drejer det sig fx om en Honda CBR fra 1995 så vil de kigge i en liste som den danske importør har udfærdiget. I denne liste har importøren angivet prisen for en ny CBR i 1995 (det kan fx være 150000 kr) - og for at beskytte sit eget marked har importøren oftest sat prisen for højt!!!! Men det er Told og Skat ligeglade med. De udregner afgiften iskoldt efter den liste har jeg hørt. Ret mig hvis jeg tager fejl. Har man ekstraudstyr på sin motorcykel så tager Told og skat en vurdering af dette og du skal betale ENDNU mere i afgift. Derfor: Væk med ekstraudstyret når den skal indregistreres. At en motorcykel ser smadret ud, bulet tank, ridser osv kan vistnok sænke afgiften lidt, men ikke meget. Desuden kan visse toldregioner være nemmere at snakke med end andre. Har hørt at den i Rødovre skulle være slem hvorimod den i Hillerød skulle være nem.

lucas