/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
parabol
Fra : ladies
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 17-11-04 16:38

er der nogen der ved,hvordan jeg kan forbinde så jeg kan se mine kanaler fra parabolen i stuen når jeg går i seng og gerne vil se dem i soveværelset uden at skulle investere i en boks mere??jeg ved godt at jeg så evt skal skifte i stuen hvad for kabler skal jeg evt bruge
ladies

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 17-11-04 16:56

Når du først har lavet parabolsignalet om til et signal som TV'et kan køre med, kan du blot indskyde en "samledåse" på kablet mellem parabol receiveren og TV'et. En sådan fåes i de fleste radioforretninger.

Mvh

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 17-11-04 17:30

hvordan laver jeg det om til tvsignal??hvad koster sådan en boks ved du det
ladies

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 17-11-04 18:48

Det kommer i høj grad an påom du kører med scartkabel eller antenneledning fra din receiver til dit tv, er det antenneledning skal du have det der hedder en splitter, den deler kablet i to et til dit fjernsyn og et til soveværelset. Er det scartkabel er det straks mere indviklet.
Har du din parabol tilsluttet en videobåndoptager og antenneledning fra videoen op til fjernsynet kan du splitte det her.Videobåndoptageren skal så stå på det program du vil se. Du skal dog stadig ned i stuen for at skifte kanal eller slukke.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-11-04 18:51

Du kan også hvis du har en ekstra scartudgang på din parabol til F.eks video, sætte et trådløst system på så du slipper for at trække kabler, det virker fint her hos mig, men ja skal ned i stuen og skifte kanaler når jeg ikke gider at glo på reklamer mm

Accepteret svar
Fra : Fox_dk

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-04 12:07

Hej

Du kunne også købe et trådløst tranmissionssystem som både overfører billede, lyd og signal fra fjerbetjeningen.
Jeg har selv den de sælger i telebutikken og den virker fint:
http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=uaFZIa8n90pZIO67x6iZieYEUn_XCD45ZOindTM8PTWWWiuzdtqndTM8?ProductUUID=MJkKamdMiLQAAAD8b1pMk8gM&CatalogCategoryID=yGMKamdM1aIAAAD_lVNl3wKX&JumpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=tdc_p_data_hardware_hardware&CategoryName=tdc_p_data_hardware_hardware&CategoryDomainName=

Jeg ved også man kan få et lidt billigere produkt fra Trust men den har jeg ingen erfaringer med.
http://www.befro.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=2563

mvh
Fox

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 18-11-04 12:12

fox er den svær at sætte op???ellers er det en strålende ide?
ladies

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 18-11-04 12:22

Hej

Næh egentlig ikke. Det hele kører med scartkabler/phonekabler og der står på det hele hvad det er. Det eneste der drillede lidt for mig var at finde de små "øjer" på de forskellige apparater hvor fjerbetjenings senderen skal sidde lige ved siden af. Der er foresten så man kan betjene 3-4 apparater i sættet.

mvh.
Fox

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 21:57

Tak for svaret Fox_dk.