/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Total mange point i Aquamark...
Fra : Chrillemand
Vist : 502 gange
44 point
Dato : 16-11-04 14:30

Har lige prøvet et køre en Aquamark 3 test, på baggrund af en sammenligning, og jeg fik lige knap 17000. Og så kiggede jeg på nogle af de andre, samme hardwareegenskaber, men de var oppe på 24000 point. Kører FX 5600 fra palit, AMD Athlon 2600+(1936MhZ) 512 mb kingston hyperX. Og grafikkortets core var omkring 50, og ram på omkring 100, hvor andre lå på den dobbelte i begge ting?

Hvordan kan det være?

Kan jeg overclocke mit graf.kort?

M.v.h. Chrille

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 14:44

De har sandsynligvis overclocket både cpu og grafikkort!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 14:47

Men kigger lige på aquamark og vender tilbage

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 16-11-04 14:51

kk. tak!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 15:01

Jeg får 29000 med AMD 2400+, 512 mb ram og nvidia 5900xt! Plus jeg har programmer kørende i baggrunden! Ud fra det vil jeg sige at dine 17000 måske er lidt lavt!

Hmm! Hvilken grafikdriver kører du med?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 16-11-04 15:13

FX 5600 Fra palit system....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 15:16

Prøv at downloade den nyeste driver fra www.nvidia.com! den nyeste version af directx bør du osse have! Når man kører en benchmarks test som aquamark, så husk at lukke alle "unødvendige" programmer. Osse dem nede ved siden af uret! En defragmentering af disken umiddelbart før en benchmarkstest er osse en fordel!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 23-11-04 13:52

Jeg fik den op på 18000, men er det ikke et program jeg jeg kan overclocke mit graffikort med?

Jeg har prøvet at overclocke min cpu, men den er låst fra fabrikanten af, jeg det ikke kan lade sige lige umiddelbart inde i bios. Men kan man knække den?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 16:01

http://www.guru3d.com/rivatuner/ til at overclocke grafikkortet.

Hvis cpu er låst fra fabrikkens side er der metoder til at unlocke den, men jeg vil ikke anbefale det.

http://www.ocworkbench.com/2002/amd/unlocktbred/unlocktbredp1.htm

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 23-11-04 17:17

ok, tak, hvilket af programmerne skal jeg vælge på dit øverste link?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 23-11-04 17:17

til overclocking vel og mærket!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 23-11-04 17:54

Jeg har fundet ud det. Programmet siger at det ikke understøtter min driver... Jeg går ud fra jeg har downloaded det nyeste ikke? Min driver er 66.93!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 18:09

jo det er vist den nyeste! Sorry så må du vente til en update af rivatuner eller gå tilbage til en tidligere nvidiadriver!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 04-01-05 15:33

Jeg prøver at formatere, der er tilsydenladende ikke andre bud, så jeg lukker spørgmålet når jeg har fået formateret!