/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
Excel advanceret, fjernundervisning!!!
Fra : ramm
Vist : 679 gange
50 point
Dato : 15-11-04 22:05

Er der nogen, som kender til et godt fjernundervisningskursus i Excel, som primært omhandler VB-programmering mv?
Jeg har kikket lidt på http://www.vba-fjernundervisning.dk..... Kan det anbefales???

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-04 22:30

Hej ramm
Personligt er jeg ikke den store tilhænger af fjernundervisning, men har man ikke andre muligheder, ja så må man jo "nøjes". Årsagen for min "modstand" er at man ikke har andre kursister eller underviseren at diskutere med i pauserne - eller under selve undervisningen.
VBA er en af de første som kommer frem på http://www.google.dk/search?hl=da&q=Excel+fjernundervisning&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK
og det ser da seriøst nok ud... for mig.
Held og lykke
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-04 22:32

NB:

Citat
Fordelene ved fjernundervisning
Fjernundervisning er uafhængig af tid og sted og på den måde en mere fri og individuel undervisningsform. Mange kursister oplever et større engagement og finder sig godt tilpas med at kunne studere og løse opgaver i helt eget tempo og med den indbyggede mulighed for at målrette/specialisere sig inden for de ønskede delområder. Almindelig undervisning har sine fordele, men er begrænset i forhold til differentiering af kursisternes niveau og interesser, da tiden ofte er knap og ikke levner plads til at gå nye spændende veje.

Fjernundervisning - Det med småt ;-)
Fjernundervisning stiller derimod store krav til den enkelte kursist, hvad angår medansvar for egen læring og selvdisciplin. Fleksibiliteten er stor, men det er vigtigt, at lektionerne tages uden meget lange ophold, hvis udbyttet skal være optimalt og forløbet skal opfattes som givende og lærerigt.

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 16-11-04 08:13

Hej ramm.

Det ser seriøst ud, det du har fundet.

Jeg har kun gode erfaringer med fjernundervisning. Jeg gennemførte PC-kørekortet ved VUC som fjernundervisning. Det kræver selvdiciplin, men man har vel frivilligt valgt.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : Mushern

Dato : 01-10-06 12:25

Hej
Roskilde Handelsskole har nogle gode fjernundervisningskurser i Excel. Hvis det skal omhandle programmering vil jeg foreslå Excel på IT-administratorniveau. Her får du en del programmering i VBA.
Mushern