/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
udstyr og maskiner
Fra : qpool
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 15-11-04 17:05

Har nu haft et lille firma i 2 år, først nu er der blevet et lille overskud. Inden jeg startede havde jeg en del udstyr og et par maskiner værdi ca 35000 kr, spørgsmålet lyder.....
Kan mit firma med god ret købe disse maskiner af mig ?. Og hvordan gør jeg med regninger ?.
Disse maskiner har jeg købt privat og uden regning.

Accepteret svar
Fra : rimmer

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-04 22:12

Det store spørgsmål er jo nok værdiansættelsen af dine maskiner som jo nu er brugte,
men jeg vil tro at du kan indskyde værdien af maskinerne som privat indskud, herefter
kan du så efterfølgende hæve dit private indskud, men om det er den rigtige måde
ved jeg ikke, under alle omstændigheder er den bedste løsning nok at høre din revisor,
om hvordan det helt nøjagtigt skal gøres, så der ikke bliver problemer med skattefar.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 19-11-04 22:45

Dit firma kan godt købe dine ting, men som også som rimmer skriver,
så skal man jo have styr på hvor meget skattefar vil godkende.

Godkendelse af svar
Fra : qpool

Dato : 19-11-04 23:12

Tak for svaret rimmer.