/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Julesmåkager
Fra : kipumi
Vist : 607 gange
50 point
Dato : 15-11-04 16:24

Hvor tidligt kan jeg bage småkagerne i december. Kan jeg bage dem først i måneden, hvor jeg har bedst tid, og så lægge i dåser, og kan det holde sig ??Der er jo både æg og smør i ?? Jeg bor i lejlighed uden altan, men har et kælderrum på ca. 14 grader. Kan de stå der, eller SKAL de bages lige op til jul, for at være gode. Det nytter jo ikke, jeg lukker kagedåserne op, og de er dårlige.
Hvor tidligt kan jeg lave konfekt.
Før-julehilsner

Kommentar
Fra : netper

Dato : 15-11-04 16:29

Hej Kipumi

Her i huses skal der bages og laves konfekt i sidste øjeblik hvis det skal kunne "holde" til jul, men det har vist nærmer noget at gøre med at det er svært at holde fingrene fra ;)

Per

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 15-11-04 17:51

Hej Kipumi.
Jeg vil mene at du sagtens kan bage dine småkager her først i december, du skal bare sørge for at de er helt afkølet inden du lægger dem i tæt kagedåse, og det er fint i dit kælderrum, Jeg har aldrig lavet konfekt, men hvis man nu kikker lidt på hvor længe marsipanen kan holde sig og opbevaring af den, tror jeg du har svaret på det også.
Annette.
har nogle super brunkager, hvor dejen kan stå i flere uger, og så tager man bar5e en klat dej og bager et par plader efter behov. opskriften er her.
http://www.bonnet-it.dk/annsholm/gode_opskrifter_.htm

Accepteret svar
Fra : bellis2

Modtaget 50 point
Dato : 15-11-04 22:02

Hej Kipumi

Du kan sagtens bage småkager først i december, de kan sagtens holde sig til jul og også lidt længere, afhængig af, hvordan din familie har det med at holde sig fra bag-værket. Jeg har altid bagt den første søndag i december, og delt dem ligeligt, således at den ene halvdel spises f'ør jul og resten til jul.

Konfekt kan ligedes godt laves i god tid, blot skal de stå meget køligt, især hvis der er chokoladeovertræk på noget af det.

Hilsen Bellis2

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 16-11-04 10:02

Tak for svaret bellis2.