/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunde -Rally?
Fra : Birgitta
Vist : 1508 gange
109 point
Dato : 13-11-04 14:52

I dag er jeg blevet præsenteret for begrebet "hunde-rally" for første gang i mit liv.. Der skulle eksistere en hjemmeside med emnet, er der nogen, der kender den? -Jeg kan ikke finde den....

Kommentar
Fra : lally

Dato : 13-11-04 15:23
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-11-04 17:19

Nææh, det har ikke noget med trækhunde at gøre... Det er nærmest en slags blanding mellem lydighed og agility.

Der er en bane med en række poster og ved hver post er der et skilt med besked om, hvad man skal foretage sig.... Der skulle findes en hjemmeside...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-11-04 11:52

Hej Birgitta.

Her er et par links. Jeg ved ikke, om det er noget, du kan bruge.
Hilsen Jette

http://www.hundeakademiet.dk/html/nyhedsbrev4.htm

http://www.bogensehund.dk/2004-08-22%20DGI%20Tur/DGI-tour2004.htm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-11-04 14:00

Tak jette.

Men nu har jeg fundet den omtalte side selv: http://www.rally-lydighed.dk/

Jeg tror ikke rigtig, sporten er taget i brug herhjemme endnu. --Kik på det, det er lidt sjovere end den konventionelle lydighedstræning, men indeholder de samme elementer.

Du er velkomme til at skrive et tip om linket, jette. Jeg kan ikke selv skrive tips på grund af min principielle status som normalbruger.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 109 point
Dato : 14-11-04 15:07

Hej Birgitta.
Godt, du fandt det. Jeg kan godt skrive et tip om det. Det virker sjovere end normal hundetræning. Men du kan jo også oprette dig som superbruger. Eller er du også imod point-stræberiet??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-11-04 18:04

Ja, det er blevet en principsag for mig at være normalbruger, -så ryger man heller ikke ud i at gøre sig overvejelser om, hvilket svar spørgeren helst vil høre. Men jeg er da helt klart alligevel smigret når nogen kan bruge mit svar, også selv om jeg ikke får points for det. -Og på trods af, at spørgerens points altså går tabt..

Nåmen jeg får ny computer i morgen, -jeg er spændt på, om jeg kan finde ud af at komme på nettet igen med det samme. Hvis der er lidt stille fra min front de næste dage, så er det fordi der er lidt problemer.
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-11-04 18:54

Ak, ja. Det er ikke altid lige nemt at få "bæstet" til at gøre som man vil. Det er ikke så længe side vores modem var røget - troede vi. Det viste sig at være strømforsyningen til modemet. Men der gik over en uge, uden vi kunne komme på nettet. Det var ret underligt. (tænk hvis verden var gået under, uden jeg havde læst om det )
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-11-04 18:56

Glemte lige at skrive, at jeg ikke tager mig af, hvad folk gerne vil høre/se. Jeg skriver lige nøjagtigt det, jeg mener. (d.v.s. hvis jeg tænker om en, at han er idiot, så skriver jeg det ikke, med mindre jeg kan formulere det, så det står mellem linierne).
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Vicki_pigen

Dato : 18-11-04 12:42

Hej.... Vi har netop prøvet et hunderally program med vores C- og B-hunde i DCH Holstebro.... Det var rigtigt sjovt.... Vi fik kendskab til det gennem DKK, så måske er der nogen der, der kan hjælpe.... Det stammer vist fra Amerika, men jeg ved jo ikke om det er det du søger....
Håber du kunne bruge det til noget....

Vicki

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-11-04 18:09

Hej, Vicki -Jo, det er sikkert lige netop det samme vi taler om. Prøv at kikke på det link, jeg havde fundet. http://www.rally-lydighed.dk/

Jeg har været til prøvetime i DKK, og der fik vi lige snuset til det. Det er vist meningen, at vi skal gå videre med det efter nytår. -Desværre er der kun en enkelt gang tilbage inden jul..
Så er det jo meget godt at have mulighed for at sætte sig ind i reglerne inden vi starter op igen.

Det kunne da også være meget sjovt, hvis DKK-hunde og DCH-hunde kunne mødes til konkurrencer, ikk'?

Kommentar
Fra : Vicki_pigen

Dato : 20-11-04 19:50

Jo, helt sikkert..... Vi er netop ved at arrangere det, som juleafslutning for hele vores klub.... Så laver vi et par baner i forskellige sværhedsgrader....
Rigtigt godt link forresten..... Vi morer os rigtigt meget med det, og bruger det også lidt i træningen....
Er vild med din ide.... Med konkurrencer klubberne på tværs......!

Vicki

Kommentar
Fra : pmj

Dato : 23-11-04 11:33

Hvor er det dejligt at se, at også andre synes om ideen. Jeg har netop haft en pragtfuld søndag med Hvalsø Hundevenner. Vi nåede at lave en hel konkurrence med 2 banegennemløb. Det tog ca. 1 time pr. gennemløb med 17 hunde.
Send mig en mail med jeres oplevelser, så laver jeg en lille nyhedsside på hjemmesiden. Jeg får nok også beskrevet de videregående øvelser i løbet af vinteren.

Mange hilsener

Pia Johnsen
www.rally-lydighed.dk
www.entlebucher.dk

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 29-11-04 13:50

Tak for svaret til Jernladyen. Du får pointsene for at skrive tipset. Jeg fandt jo selv hjemmesiden, men jeg kan jo ikke give mig selv points.--Og heller ikke skrive tips.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 29-11-04 17:53

Tak skal du have Birgitta. Det er nu en skam, du ikke kan give dig selv pointene. Du er en af de få, der altid holder dig til "kammertonen" og ikke giver folk en omgang fordi de skriver hvad de mener.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-11-04 18:14

Det passer ikke helt, Jette, -jeg har da indimellem råbt højt her på kandu. Men tak alligevel.