/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Claus Hempler - er det da umuligt?
Fra : bripet1969
Vist : 874 gange
200 point
Dato : 13-11-04 12:10

Nogen der kan hjælpe med akkorder til hans nye sange?

Også gerne til hans gamle band Fielfraz.

Har spurgt med jævne mellemrum, men ingen kommenterer det.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 13-11-04 16:23

Altså jeg har aldri hørt om ham :S
Og har lige prøvet at søge på 2 forskelige Akord sider, godt nok en svensk og en Engelsk. men uden held :(

Måske hvis du kune kome med lidt mere info ang musikken ?
Er han dansk ?
Hvad har han lavet vi burde kende ?
osv...

Kommentar
Fra : bripet1969

Dato : 14-11-04 09:54

Hempler er dansk. Var forsanger i Fielfraz, som var relativt store i danmark i 80'erne. De lavede fx cd'erne "Electric eel" og "Slick", han var på det tidspunkt tror jeg kæreste med Digte. Hans første solo cd - som han turnere med nu - hedder bare "Hempler"! Jeg mener et af deres hits hed "Shine"....

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 14-11-04 11:39

Shine, Baby drives you out of your mind, No more sad songs from Santa Claus, Soul Jesus .. jeg var KÆMPE Fielfraz fan dengang. Det hjælper selvfølgelig ikke på din forespørgsel, men ville da bare lige tilkendegive, at du ikke er den eneste der leder

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 14-11-04 11:40

Første album hed Shine, så kom Electric Eel og tilsidst Slick

Kommentar
Fra : Funchen

Dato : 18-11-04 22:26

I er skam ikke alene, jeg var også KÆMPE Fielfraz fan, synd og skam at de ikke blev større :)
Hvis I får mulighed for det, skulle I gå ind og høre den gode hr. Hempler live, det er en fantastisk oplevelse.

Claus har inden " Hempler " lavet en jazzplade, der hedder: Charm school for pop singers.

Dit spørgsmål kan jeg desværre ikke svare på :(

Kommentar
Fra : sejehempe

Dato : 19-04-05 17:54

Hej.... jeg er i nevø til claus og kan fortælle at der bliver udgivet en nodebog til hans nyeste album "HEMPLER" men den vil udkomme i begrænsede mængder så det bedste bud på at få fat i et eksemplar er på musik biblioteket